Ga naar inhoud
  • 0

Conditional formatting


Bruno

Vraag

Conditional formatting is een interessante tool.... als het werkt.

In bijlage een test vb.

 

Het eerste is een prachtig weetje gelezen in advisor

1-Geef de achtergrond van je velden de kleur die je ze wilt geven als ze bewerkt worden

2-Bij conditional formatting geef je het getal 1 in en geef je bij achtergrond de normale kleur in

Nu "hiliten" de velden wanneer je er in klikt.

Simpeler kan niet. Eenvoudig als je het weet.

 

Zie voorbeeld voor pk_klant, naam en voornaam

 

Het tweede voorbeeld werkt niet al snap ik niet waarom.

Ik wil het volgende

de even rijen moeten blauw met witte tekst zijn en de oneven gewoon zwart wit.

Ik had gedacht om dit op te lossen met de volgende formule in de conditional formatting mod(get(recordnumber);2)=0 zodat de even rijen voldoen aan de conditie maar het werkt niet (zie ook vb.)

Waar zit de fout ??

test.fp7

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zie bijlage: je moet in het gerelateerde record aangeven welk nummer het record is (even/oneven) en vervolgens via de test in de conditional formatting checken of het gerelateerde veld o of 1 is.

 

Zie voorbeeldje...

 

Wat wel jammer is is dat als je een nieuw hoofdrecord maakt de volgorde van de kleurtjes in je portaal kan wijzigen... Misschien kan een andere slimmerd dat wel beter oplossen...

test.fp7

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken maar dat is het niet.

Je kan perfect bij klant 1 alle even records invullen en bij klant 2 alle oneven.

Stel dat ik nota met recordnummer 1 en 3 ingeef en dat jij 2 en 4 doet dat ziet het ene portaal blauw en de andere wit.

het moet iets zijn met get(portalrownumber) .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...