Ga naar inhoud

Naast producten ook productgroepen optellen


Subcat

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

 

Ik heb 4 tabellen:

1 met klanten

1 met productgroepen (gerelateerd aan producten)

1 met producten

1 met formulier met alle mogelijke combinaties tussen die 3 voorgaande.

 

producten zijn zoals gezegd altijd maar aan 1 productgroep gekoppeld.

 

Nu wil ik behalve de producten bij iedere klant (wat goed lukt met portaal in tabel klanten en via Count op producten ook totaal per klant) ook per klant apart kunnen zien hoeveel ie van elke productgroep besteld heeft.

 

Dit laatste lukt me niet. Welke relatie en formule moet ik hiervoor gebruiken om bijv dit te krijgen:

 

klant 1:

productgroep A: 5 (evt producten A,B,C,D,E)

productgroep B: 3

 

en deze productgroepen ook nog gesorteerd van hoog naar laag als dat kan ;-)

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Maak je het jezelf niet erg moeilijk ?

 

Je zou ook een lay-out voor de gewenste informatie kunnen maken, waarmee je, na selectie van de producten-records van de klant deze records laat sorteren in de gewenste volgorde en de totalen per productgroep laat zien.

 

Met behulp van een scriptje kun de dit overzicht via een button vanaf de klanten kaart activeren, desgewenst als een soort pop-up schermpje.

 

Zie onder meer onder Help bij Setting up form, list, and table views for a layout.

Link naar reactie

Dank bhoender,

 

Zal allereerst nogmaals proberen een elegante, eenvoudige en voor mij begrijpelijke oplossing te vinden.

 

Heb nu een layout report gemaakt met resume op producten en splitsveld productgroepen en dit is al redelijk overzichtelijk per klant.

 

Ik moet dan wel eerst op klant zoeken voordat dit werkt.

 

Dank voor je tip om het simpel te houden. Zal in een later statium proberen iets met GetSummary te doen enzo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...