Ga naar inhoud
  • 0

Vorige record...


Edje

Vraag

Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg om in een record de gegevens van een vorig record maar ander veld kan kopieren naar nieuw of bestaand record.

 

Hij moet de gegevens overnemen van een ander veld nu en dat krijg ik niet voor elkaar..

Voorbeeld.

Oud record.

Veld1 = Uitllaat gecontroleerd.

 

Nieuw record.

Veld 1 = Nog niet uitgevoerd.

Veld 2 = Uitlaat gecontroleerd.

 

Thanks Ed

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit hangt er vanaf. Als je wilt dat hij het eenmalig doet, dus hij gaat kijken naar de vorige record, copieert de waarde en je wilt dat dit zo blijft (ook als de waarde in de vorige record verandert), dan gebruik je best een Lookup (zie vb bestand).

 

Als je wilt dat het steeds update, kun je het best werken met een calculatie, maar dat weet ik zelf niet zo goed hoe dit zit in FM6.

vorige waarde.fp5

Link naar reactie
  • 0

Dit werkt prima opzich alleen niet zoals ik wil.. Ik heb een veld waar de klantnaam in staat, en als ik dan een nieuw record aan maakt moet die alleen van die klant de laatste gegevens ophalen.. Dat probeer ik nu al 2 uurtjes erbij te verzinnen maar lukt niet echt.

 

Jij een idee?

Link naar reactie
  • 0

een selfjoin tussen klant en klant

ene klntnr en aan andere kant g_klantnr

g klantnr is een globaal veld in het klantenbestand

bij het aanmaken van een nieuw record

 

go to previous of niet doen als je er op het te copieren record staat

copy klantnr in globaalveld

new record

copy ale gegevens die je moet hebben naar het nieuwe record.

 

Er is immers een relatie gelegd tussen het klantenbestand met het globaalveld dat verwijst naar de klant die je van een nieuw record wilt voorzien.

 

ik zal er niet ver naast zijn.

Link naar reactie
  • 0

Thanks maar krijg het niet voor elkaar volgens mij moet klantnummer een nummer zijn of mag het ook een naam zijn? Het gaat om een bestand programma waar ik hooguit automatisch een klantnummer kan geven. Met record ID doet die het wel zoals ik wil maar wil dat die echt relateert aan een klantnaam.

 

Morgen na werk nog even proberen, thanks so far

Link naar reactie
  • 0

mmm heb vanmorgen nog eens getest... het loopt fout bij het zoeken, maar ik ben nog niet goed thuis in de zoekfunctie als scriptstap... ik denk dat op zich de opzet juist is (want gisteren werkte het perfect), maar dat er aan de scriptstap find nog moet gesleuteld worden. Als iemand anders hier eens naar wil kijken graag :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een manier gevonden en het werkt... Heb een veld gemaakt waar ik drie velden achter elkaar kopieren en met dit veld laat ik terug zoeken op relatie... Werkt prima gelukkig maar dat mag ook wel na 3 avonden testen :-)

 

Thanks in ieder geval

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...