fjs Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Even een Noob vraagje misschien. ik heb een adessenbestand gemaakt met geboortedatums. Nu wil ik een uitdraai krijgen op leeftijd. Dus een uitdraai tussen de 0 en 10 jaar, tussen de 11 en 20 jaar, etc. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Zit nu al een dag te pielen. Quote Link to comment
0 Bruno Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Ik zou leeftijdsgroepen creeren . case(geboortedatum<....;-10; geboortedatum>..... and geboortedatum<......;11-20; ...... ..... ) sorteren op leeftijdsgroep en printen die handel Quote Link to comment
0 Arnoud Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 fjs, Dat pielen was helemaal niet nodig geweest als je gewoon in de database van dit forum had gezocht op 'leeftijd', dan had je in elk geval de leeftijden op een rijtje gehad. Een tip voor de volgende keer zullen we maar zeggen. Onderstaand de, deels aan het forum ontleende, code dan kan je verder. Let ( [ // --------- invoer gegevens -------------- vandaag = Get ( CurrentDate ) ; geboortedatum = geboortedatumveld; //----------- calculatie ----------------------------------- huidigjaar = Year (vandaag) ; verjaardag= Date ( Month ( geboortedatum ) ; Day ( geboortedatum ) ; Year ( vandaag) ) ; geboortejaar = Year ( geboortedatum ); leeftijd = Case ( verjaardag > vandaag ; huidigjaar - geboortejaar - 1 ; huidigjaar - geboortejaar ) //EndCase ]; Case( leeftijd <10 ; "0-10" ; leeftijd < 20 ; "10-20"; leeftijd <30 ; "20-30"; leeftijd <40; "30-40"; leeftijd <50 ; "40-50"; leeftijd <60; "50-60"; leeftijd <70; "60-70"; leeftijd <80 ; "70-80"; leeftijd <90 ; "80-90"; leeftijd <100; "90-100"; ">100" ) //EndCase ) //EndLet Quote Link to comment
0 fjs Posted April 8, 2008 Author Share Posted April 8, 2008 Dank je voor deze. Ik had wel gezocht maar dan op 'zoeken tussen datums'. Maar mijn dank is groot. Quote Link to comment
Question
fjs
Even een Noob vraagje misschien.
ik heb een adessenbestand gemaakt met geboortedatums.
Nu wil ik een uitdraai krijgen op leeftijd.
Dus een uitdraai tussen de 0 en 10 jaar, tussen de 11 en 20 jaar, etc.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Zit nu al een dag te pielen.
3 answers to this question
Recommended Posts