merlijnvanboxtel Geplaatst: 23 april 2008 Delen Geplaatst: 23 april 2008 (aangepast) . 31 maart 2016 aangepast door Gast Quote Link naar reactie
0 merlijnvanboxtel Geplaatst: 23 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2008 (aangepast) -- 4 november 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie
0 Peter-Paul Geplaatst: 23 april 2008 Delen Geplaatst: 23 april 2008 is dit zo veel gevraagd van filemaker of teveel gevraagd van mezelf Laten we het er op houden dat het niet te veel gevraagd is van Filemaker. Het belangrijkste wat je moet doen is een structuur opzetten. De technische details als een naam automatisch aanvullen komen dan vanzelf. Ga eerst na welke gegevens aan elkaar gekoppeld moeten worden bijvoorbeeld relaties aan dossiers, of relaties aan meerdere dossiers of meerdere relaties aan meerdere dossiers, meerdere facturen per relatie, afspraken per relatie enzovoorts. Daarna kun je tabellen aanmaken en relaties definieren, layouts maken en valuelists(waardelijsten) maken (met automatisch aanvullen van bijvoorbeeld een naam). Quote Link naar reactie
0 Joris Aarts Geplaatst: 25 april 2008 Delen Geplaatst: 25 april 2008 Als je snel een overzicht wil van de mogelijkheden, dan is het de moeite om een aantal FileMaker-oplossingen te bekijken: http://solutions.filemaker.com/solutions/search_results.jsp?category=FREE Misschien is de Business Productivity Kit een goed startpunt. Heel wat actieve posters op dit forum zijn full-time bezig met het maken van dergelijke oplossingen Maar zoals Peter-Paul al zei: je moet eerst weten wat je wil. Teken een structuur op papier of begin met wat invoerschermen te tekenen om vast te leggen waar je naartoe wil. Quote Link naar reactie
Vraag
merlijnvanboxtel
.
aangepast door GastLink naar reactie
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.