Jump to content
  • 0

.


merlijnvanboxtel

Question

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

is dit zo veel gevraagd van filemaker of teveel gevraagd van mezelf 8O

 

Laten we het er op houden dat het niet te veel gevraagd is van Filemaker. Het belangrijkste wat je moet doen is een structuur opzetten. De technische details als een naam automatisch aanvullen komen dan vanzelf.

 

Ga eerst na welke gegevens aan elkaar gekoppeld moeten worden bijvoorbeeld relaties aan dossiers, of relaties aan meerdere dossiers of meerdere relaties aan meerdere dossiers, meerdere facturen per relatie, afspraken per relatie enzovoorts.

 

Daarna kun je tabellen aanmaken en relaties definieren, layouts maken en valuelists(waardelijsten) maken (met automatisch aanvullen van bijvoorbeeld een naam).

Link to comment
  • 0

Als je snel een overzicht wil van de mogelijkheden, dan is het de moeite om een aantal FileMaker-oplossingen te bekijken: http://solutions.filemaker.com/solutions/search_results.jsp?category=FREE

Misschien is de Business Productivity Kit een goed startpunt.

 

Heel wat actieve posters op dit forum zijn full-time bezig met het maken van dergelijke oplossingen :D Maar zoals Peter-Paul al zei: je moet eerst weten wat je wil. Teken een structuur op papier of begin met wat invoerschermen te tekenen om vast te leggen waar je naartoe wil.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...