merlijnvanboxtel Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 (edited) . Edited March 31, 2016 by Guest Quote Link to comment
0 merlijnvanboxtel Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 (edited) -- Edited November 4, 2013 by Guest Quote Link to comment
0 Peter-Paul Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 is dit zo veel gevraagd van filemaker of teveel gevraagd van mezelf Laten we het er op houden dat het niet te veel gevraagd is van Filemaker. Het belangrijkste wat je moet doen is een structuur opzetten. De technische details als een naam automatisch aanvullen komen dan vanzelf. Ga eerst na welke gegevens aan elkaar gekoppeld moeten worden bijvoorbeeld relaties aan dossiers, of relaties aan meerdere dossiers of meerdere relaties aan meerdere dossiers, meerdere facturen per relatie, afspraken per relatie enzovoorts. Daarna kun je tabellen aanmaken en relaties definieren, layouts maken en valuelists(waardelijsten) maken (met automatisch aanvullen van bijvoorbeeld een naam). Quote Link to comment
0 Joris Aarts Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Als je snel een overzicht wil van de mogelijkheden, dan is het de moeite om een aantal FileMaker-oplossingen te bekijken: http://solutions.filemaker.com/solutions/search_results.jsp?category=FREE Misschien is de Business Productivity Kit een goed startpunt. Heel wat actieve posters op dit forum zijn full-time bezig met het maken van dergelijke oplossingen Maar zoals Peter-Paul al zei: je moet eerst weten wat je wil. Teken een structuur op papier of begin met wat invoerschermen te tekenen om vast te leggen waar je naartoe wil. Quote Link to comment
Question
merlijnvanboxtel
.
Edited by GuestLink to comment
3 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.