Ga naar inhoud
  • 0

.


merlijnvanboxtel

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

is dit zo veel gevraagd van filemaker of teveel gevraagd van mezelf 8O

 

Laten we het er op houden dat het niet te veel gevraagd is van Filemaker. Het belangrijkste wat je moet doen is een structuur opzetten. De technische details als een naam automatisch aanvullen komen dan vanzelf.

 

Ga eerst na welke gegevens aan elkaar gekoppeld moeten worden bijvoorbeeld relaties aan dossiers, of relaties aan meerdere dossiers of meerdere relaties aan meerdere dossiers, meerdere facturen per relatie, afspraken per relatie enzovoorts.

 

Daarna kun je tabellen aanmaken en relaties definieren, layouts maken en valuelists(waardelijsten) maken (met automatisch aanvullen van bijvoorbeeld een naam).

Link naar reactie
  • 0

Als je snel een overzicht wil van de mogelijkheden, dan is het de moeite om een aantal FileMaker-oplossingen te bekijken: http://solutions.filemaker.com/solutions/search_results.jsp?category=FREE

Misschien is de Business Productivity Kit een goed startpunt.

 

Heel wat actieve posters op dit forum zijn full-time bezig met het maken van dergelijke oplossingen :D Maar zoals Peter-Paul al zei: je moet eerst weten wat je wil. Teken een structuur op papier of begin met wat invoerschermen te tekenen om vast te leggen waar je naartoe wil.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...