Ga naar inhoud
  • 0

Omschakeling FileMaker 6


Annick

Vraag

Ik weet niet goed waar ik hiermee terecht kan dus ik dacht, ik vraag het aan de experten onder jullie.

 

Het zit namelijk zo. Wij hebben al een 10-tal jaar een intranet website op het bedrijf waarop de lopende projecten, problemen, documentatie, ... van onze engineering afdeling op staan. Wij hebben toen gekozen voor de FileMaker Pro Unlimited database en een web interface gemaakt met CDML. Dit voornamelijk omdat dit voor mij, als absolute leek (ik had HTML of iets dergelijks nog nooit van dichtbij gezien), de makkelijkste oplossing was en de link kon gemaakt worden vanuit het Claris Homepage programma.

 

Nu, vele jaren later is dit natuurlijk gegroeid tot een onontbeerlijk iets waar vele mensen binnen ons bedrijf dagdagelijks mee werken. Maar de web interface is nog steeds in CDML en we zijn daarom blijven steken op FileMaker 6 Unlimited.

 

Omdat we al enige tijd tegen de kanten van het CDML aanlopen en ik geen oplossingen meer kan verzinnen hebben we besloten om toch om te schakelen naar een hogere versie van FileMaker met wat dan tot gevolg heeft dat waarschijnlijk de ganse website en alles wat erbij hoort ook moet veranderen.

 

Nu de vraag... Naar wat kunnen we best omschakelen? (XML, PHP,???)

Ik moet zeggen dat ik van al deze dingen niets ken (ben geen programmeur) , dus ik zal waarschijnlijk nog wel ergens cursussen moeten gaan volgen. Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen hoe ik dit het beste aanpak?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit eens even vluchtig bekeken, lijkt me inderdaad wel wat.

Weet er toevallig iemand welke versie ik dan best neem?

* FMStudio / FX.php single user package

* FMStudio / API for PHP single user package

* FMStudio bundle version

Is hier ook een trial versie ergens van beschikbaar? (Dreamweaver 8 hebben we al)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...