Jump to content
  • 0

zombie-sessies op OSX 10.5

charlie

Question

Posted

Het mag intussen geen naam meer hebben hoe tureluurs ik word van de combo 10.5 en fms.

Op een druk bezochte website die deels door FileMaker/FX.php wordt aangestuurd pleegt fmserverd al eens na te laten een sessie af te sluiten, waarna alle (?) volgende sessies ook blijven steken tot op het punt dat de processor zwaar in het rood gaat en stilaan door de knieën gaat. Wanneer we dan inloggen op de admin console en al die zombies er met geweld afgooien, draait alles weer als een zonnetje. Voor even.

Wie -o wie, van allen die dit lezen- draait fms9 op 10.5 Server ? Maar vooral : kan 10.5 hiervan vrijgesproken worden en moet ik een andere schuldige zoeken (en zeg nu niet "fms9") ? Of kan iemand juist bevestigen wat in de knowledge base doodgezwegen wordt ?

dank,

(voor de zekerheid heb ik dit bericht ook onder fm-web gepost)

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik kan bevestigen dat er problemen zijn met CWP en FMSA. Ik denk niet dat het ligt aan het feit dat u Leopard server gebruikt. Wij hebben het probleem ook af en toe op onze Windows bak.

Enkel de WPE herstarten lijkt een oplossing.

Liviooo

• 0
Posted

haai,

dank je voor je antwoord,

maar wat ik me afvroeg : wordt fms9 dan zo zelden gebruikt voor CWP dat het het hier zo stil rond blijft ? Of heb ik het grote waarschuwingsbord "Gebruik geen fms9 voor webpublishing" gemist ?

• 0
Posted

CWP wordt wel veel gebruikt, maar het gaat enkel af en toe fout 'under heavy load' ... de meeste sites komen nooit aan die critische limiet, tenzij je db op een server staat waar veel requests op toe komen.

Liviooo