Ga naar inhoud
  • 0

hulpbestand openen op afstand


BDK

Vraag

hallo iedereen,

 

ik heb een probleempje waar ik niet 123 uitkom:

 

bij het afdrukken vanuit mijn toepassing wordt een script aangeroepen in een extern filemakerbestand met de naam ‘afdruk’ dat zich in dezelfde map bevindt als mijn toepassing.

op de host werkt dat allemaal vlekkeloos, maar op afstand alleen wanneer het bestand al open is op de host. wanneer het niet geopend is op de host dan kan filemaker op afstand het bestand niet vinden.

 

het bestand is ‘gedeeld voor alle gebruikers’.

 

wat doe ik verkeerd?

 

EDIT

het probleem lijkt opgelost wanneer ik bij het opstarten van mn toepassing op de hostcomputer, het hulpbestand eerst even open en sluit middels een opstartscript...? niet een hele fraaie oplossing.

 

dank en groet,

bdk

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
...in verborgen toestand.

 

dat is nu net het probleem: dat VERBORGEN openen lijkt niet helemaal te werken bij mij (FMA9, Mac 10.5) dus krijg ik een hoop geknipper van vensters bij opstart en das niet heel fraai...

 

zal mn opstartscript nog eens goed nalopen.

 

groet,

bdk

Link naar reactie
  • 0

opgelost:

 

dat geknipper kwam door het feit dat het geopende hulpbestand op zijn beurt weer opstartte met een eigen opstartscript dat naar een bepaalde layout navigeerde. daardoor KON het venster simpelweg niet langer verborgen blijven.

 

ik heb het nu anders opgelost: in plaats van het bestand te openen doe ik nu een ‘set field’ in het hulpbestand vanuit het hoofdbestand. hiermee wordt het bestand in feite ook geopend, maar zonder het daadwerkelijk te openen en dus zonder het opstartscript. werkt goed.

 

groet,

bdk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...