Jump to content
  • 0

hulpbestand openen op afstand

BDK

Question

Posted

hallo iedereen,

ik heb een probleempje waar ik niet 123 uitkom:

bij het afdrukken vanuit mijn toepassing wordt een script aangeroepen in een extern filemakerbestand met de naam ‘afdruk’ dat zich in dezelfde map bevindt als mijn toepassing.

op de host werkt dat allemaal vlekkeloos, maar op afstand alleen wanneer het bestand al open is op de host. wanneer het niet geopend is op de host dan kan filemaker op afstand het bestand niet vinden.

het bestand is ‘gedeeld voor alle gebruikers’.

wat doe ik verkeerd?

EDIT

het probleem lijkt opgelost wanneer ik bij het opstarten van mn toepassing op de hostcomputer, het hulpbestand eerst even open en sluit middels een opstartscript...? niet een hele fraaie oplossing.

dank en groet,

bdk

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
niet een hele fraaie oplossing.

Dit doe ik nochthans standaard voor al mijn toepassing. In het opstartscript alle nodige bestanden waarvan de toepassing gebruik maakt openen in verborgen toestand.

• 0
Posted
...in verborgen toestand.

dat is nu net het probleem: dat VERBORGEN openen lijkt niet helemaal te werken bij mij (FMA9, Mac 10.5) dus krijg ik een hoop geknipper van vensters bij opstart en das niet heel fraai...

zal mn opstartscript nog eens goed nalopen.

groet,

bdk

• 0
Posted

opgelost:

dat geknipper kwam door het feit dat het geopende hulpbestand op zijn beurt weer opstartte met een eigen opstartscript dat naar een bepaalde layout navigeerde. daardoor KON het venster simpelweg niet langer verborgen blijven.

ik heb het nu anders opgelost: in plaats van het bestand te openen doe ik nu een ‘set field’ in het hulpbestand vanuit het hoofdbestand. hiermee wordt het bestand in feite ook geopend, maar zonder het daadwerkelijk te openen en dus zonder het opstartscript. werkt goed.

groet,

bdk