Ga naar inhoud
  • 0

$_POST_$_GET probleem, IIS en Filemaker Server 9 PHP API


Dre

Vraag

Beste Formleden,

 

Ik loop tegen een vreemd probleem aan.

Situatie schets: IIS 6, Filemaker Server Advanced 9, PHP 5.2.4

In een PHP pagina staat een formulier en een _REQUEST




<?php echo $_REQUEST["testen"]; ?>

 

Als deze pagina voor de eerste keer wordt aangeroepen geeft IIS een fout melding.

Notice: Undefined index: varName in C:\Inetpub\wwwroot\test.php on line 17

Terwijl deze (dezelfde) test pagina onder Apache (Mac) of op IIS 6 van diverse provider's geen probleem terug geeft.

Kan Filemaker Server in combinatie met IIS 6. deze error veroorzaken?

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en is daar wat aan te doen zonder de code in de PHP te herschrijven.

Neemt Filemaker Server alle PHP request voor zijn rekening of heeft de Filemaker Server hier duidelijk invoelt op?

Dit kreeg ik van een systeem beheerder te horen terwijl ik daar toch wel aan twijfel.

 

Groet Dre

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dre,

 

Het kan zijn dat de PHP configuratie op de windows kant anders is dan op de Macintosh kant. Meer bepaald de setting error_reporting in de php.ini staat waarschijnlijk op de mac zo ingesteld dat E_NOTICE errors niet getoond worden.

 

Ben ik juist als ik zeg dat deze error notice enkel voorkomt als in de url er geen "?varName=x" staat? Indien ja, dan is dit een voor de hand error. Wanneer de variabele niet in $_REQUEST gevonden wordt, dan krijg je in php een error. Je kan dit best opvangen door:

 

if (isset($_REQUEST['varName']) {
  // doe iets die gebruik maakt van $_REQUEST['varName']
}

 

Groeten,

 

 

pieter

Link naar reactie
  • 0

Hallo Pieter,

 

Ondertussen heb ik gisteravond al de meeste errors al afgevangen, inderdaad met

 if(!empty($_REQUEST['varName'])) {  ......... }

Hoe ik het met scripting moest oplossen is niet zozeer mijn vraag, wel dank voor je bijdrage.

Mogelijk heeft de fout met de instellingen van PHP op de specifieke server te maken zoals je al aangaf.

Als ik mijn test voorbeeld draai op IIS 6 van diverse providers dan krijg ik geen fout melding

óók niet op diverse Mac Apache configuraties. Is het normaal dat een nieuw geinstalleerde IIS 6 met PHP de fout geeft

of heeft de PHP fout te maken met een combinatie van Filemaker Server, IIS 6 en PHP?

Ik zoek nog even naar een oplossing met een .htaccess file om de error te onderdrukken.

 

Groet André

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je probleem bij de PHP installatie van FileMaker Server moet zoeken.

 

Op een MacOS X systeem staat er al standaard een PHP installatie van Apple zelf die door FileMaker Server gebruikt wordt.

 

Op Windows toestellen staat enkel IIS en geen PHP. Tijdens de installatie van FileMaker Server wordt tijdens de web deployment door FileMaker zelf een PHP versie geïnstalleerd. Deze staat standaard ingesteld met de volgende setting:

 

error_reporting  =  E_ALL

 

De standaard PHP install van MacOS X staat als volgt ingesteld:

 

error_reporting  =  E_ALL & ~E_NOTICE

 

Vandaar dat je op de meeste MacOS X servers de error niet zal zien, terwijl je die wel op Windows zal zien.

 

De meeste providers stellen hun settings in zodat E_NOTICE errors niet weergegeven worden.

 

Groeten,

 

 

pieter

Link naar reactie
  • 0

Dank je Pieter,

 

Je ondersteund mijn conclusie, op een productie machine, worden de errors afgevangen, o.a. uit oog van beveiliging.

Op deze specifieke server is PHP niet geïnstalleerd tijdens de Filemaker Server installatie, maar er is een normale PHP install gebruikt.

De handmatig geïnstalleerde PHP versie heeft nog e_notice_error in zijn init file aanstaan.

 

Ondertussen draait mijn PHP script goed, ik heb tot drie uur in de ochtend doorgewerkt om de e_notice errors af te vangen,

zodat vandaag alles kan worden afgeleverd. Fijn en dank voor het meedenken.

 

 

Groet André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...