Ga naar inhoud
  • 0

Historiek maken


Jnicky01

Vraag

Ik ben uiteindelijk al een heel stap verder geraakt in mijn project, maar nu word ik met het volgende probleempje geconfronteerd.

Alvast bedankt voor alle hulp bij de vorige post.

 

Ik ben dus nog steeds een database aan het creeeren om procedures op het werk bij te houden, maar nu laat ik ook de mogelijkheid om wijzigingen in bepaalde procedures toe te laten.

Het probleem is nu echter dat ik al deze wijzigingen wil bijhouden.

Ik heb reeds een nieuwe database met dezelfde velden gemaakt, maar moet nu een script creeeren waarmee ik in het geval van wijzigingen de oude gegevens automatisch kan plaatsen in de nieuwe database.

In geval van discussie kan dan ten alle tijde nagekeken worden wie wanneer een bepaalde wijziging heeft gedaan.

 

Iemand suggesties ?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Om de wijzigingen van procedures op mijn werk bij te houden maak ik gebruik van zogenaamde 'procedure groepen' welke bijvoorbeeld de code 0001 krijgt toegewezen. De procedures welke in deze groep vallen krijgen de groepscode + een volgnummer. Een nieuwe procedure in deze groep zou dan 0001.001 als code krijgen. Wanneer een procedure gewijzigd moet worden heeft de eindgebruiker de mogelijkheid om een nieuwe procedure aan te maken in de betreffende groep of een bestaande procedure te dupliceren en aan te passen. Bij iedere wijziging wordt het volgnummer met 1 verhoogd. Je kunt de procedures ook een status toekennen zoals actief/vervangen/actueel/nieuw etc. Eventueel kun je het zo maken dat een procedure enkel kan worden aangepast indien het een bepaalde status heeft, bijvoorbeeld 'nieuw' is wel aan te passen maar actueel of vervangen niet.

 

Is dit een optie?

 

Indien het om slechts enkele velden gaat zoek dan even op 'Filemaker audit log' of bekijk deze video:

http://www.filemakermagazine.com/videos/super-audit-logging.html

 

Gr. Optic

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de snelle respons.

 

Ik heb de video bekeken, maar dat lijkt me wel een vrij complexe onderneming. Het principe is natuurlijk wel interessant.

Als ik de bestaande gegevens in een tijdelijke veld stop en dan een vergelijking maak om te zien of er een wijziging gebeurt is kan ik in geval van wijziging mijn gegevens terug opslaan in de logtabel.

Het gaat uiteindelijke maar over 7 velden waarvan er normaal maar 5 gewijzigd zouden kunnen worden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...