Ga naar inhoud
  • 0

Inkoop en Verkoop


G.B.BREUKEL

Vraag

Hallo alle,

 

Ik heb een vraag, ik ben een applicatie aan het maken voor een garagebedrijf.

Nu wil ik het volgende doen en misschien weten een van jullie hoe ik dit het eenvoudigste is om te doen.

Een klant brengt zijn auto om bv bougies te vervangen nu moeten de bougies van de inkoop af bij leverancier A en op het factuur komen, maar ik wil ook een historie van deze auto op bouwen.

Maar als ik weer inkoop bij leverancier A ( de bougies) dan moet het volgende gebeuren 10 ingekocht 4 verkocht = 6 over, weer 10 in gekocht 16 invoorraad.

 

Wat is de eenvoudigste mannier???????

 

Ik hoor

Gerard

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze eenvoudige vraag kent helaas geen eenvoudig antwoord. Zeker in een werkplaats kan een monteur een onderdeel uithet magazijn nemen en gebruiken of weer terug leggen omdat het toch niet nodig is. en zo zijn er nog wel een paar uitzonderingen te verzinnen. Wat registreer je en wanneer.

 

JeanWM heeft daar wel eens een paar opmerkingen bij geplaatst in een ander onderwerp, maar het illustreerd wel de complexiteit:

 

viewtopic.php?f=16&t=5256

 

bekijk deze maar eens en formuleer daarna je vraag nog eens.

 

Je kan het met scripts oplossen... maar ook geheel relationeel. Dit laatste heeft mijn voorkeur maar dan moet je het gehele proces wel eerst goed hebben genormaliseerd op papier. De behangfase wordt dat hier zo mooi genoemd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...