Ga naar inhoud
  • 0

veldinhoud exporteren


BDK

Vraag

hallo iedereen,

 

weet iemand wat voor bestandsformaat filemaker gebruikt wanneer je de inhoud van een tekstveld exporteert met de scriptstap ‘veldinhoud exporteren’? ik kom namelijk iets tegen dat ik niet begrijp.

ik heb twee scripts:

1. een script dat adresgegevens exporteert als vcard (bestandsextensie .vcf)

2. een script dat vcards leest en omzet naar mijn filemakeradresboek

 

script 1 werkt prima, de vcard opent goed in osx-adresboek.

script 2 werkt ook goed maar alleen met vcards die gemaakt zijn vanuit het osx-adresboek en niet met de vcards die vanuit filemaker gegenereerd zijn: er wordt niets geïmporteerd... wanneer ik de ‘filemaker vcard’ en de ‘osx-adresboek vcard’ naast elkaar open in een teksteditor is er geen noemenswaardig verschil tussen de twee. het lijkt er daarom op dat filemaker zijn eigen geëxporteerde bestand niet herkent als iets importeerbaars...

 

iemand enig idee?

dank en groet,

bdk

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Volgens mij is het in principe gewoon tekst wat je exporteert. Afhankelijk van de extensie die je gebruikt wordt het dan een bepaald bestand. De structuur van het document moet dan natuurlijk wel kloppen (.tab werkt met tabs als scheiding tussen twee waarden en .csv met komma's bijvoorbeeld).

 

De enige reden die ik zou kunne verzinnen voor jouw probleem ou kunnen zijn dat de line brakes niet kloppen. Ik heb dat vaker aan de hand gehad min combinatie met web applicaties. OSX line brakes werden niet geaccepteerd door de web applicatie maar windows line brakes wel. Ik zou me voor kunnen stellen dat het zoiets is omdat je in de teksteditor geen verschil ziet.

 

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0

niels bedankt,

 

het moet toch iets anders zijn want wanneer ik het bestand handmatig probeer te importeren (dus niet via een script) krijg ik de onderstaande melding. aan de linebreaks komen we dus niet eens toe...

 

het ‘geselecteerde bestandtype’ is overigens ‘alle beschikbare bestanden’.

 

EDIT: zelfde resultaat wanneer ik de bestandsextensie verander van .vcf in .txt

 

in de tekstverwerker heb ik trouwens ook de linebreaks eens vergeleken; ze zijn gelijk...

5a758dc999854_Afbeelding1.png.eea9b4a8454e3e79888c2e3f8c883cce.png

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het zelf even geprobeerd.

Export vanuit adressbook. dan import in FM. Hoewel ik er verder niet veel mee kan wordt deze wel geaccepteerd.

Export vanuit een veld in FM en dan import in FM wordt ook geaccepteerd. Bij mij lukt het dus wel

 

Ik denk dat er iets niet helemaal goed gaat met het exporteren van je veld en het toekennen van de extensie.

Stuur anders dat bestandje wat niet geaccepteerd wordt even op, misschien zie ik er iets aan.

 

Groet,Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...