Jump to content
  • 0

veldinhoud exporteren

BDK

Question

Posted

hallo iedereen,

weet iemand wat voor bestandsformaat filemaker gebruikt wanneer je de inhoud van een tekstveld exporteert met de scriptstap ‘veldinhoud exporteren’? ik kom namelijk iets tegen dat ik niet begrijp.

ik heb twee scripts:

1. een script dat adresgegevens exporteert als vcard (bestandsextensie .vcf)

2. een script dat vcards leest en omzet naar mijn filemakeradresboek

script 1 werkt prima, de vcard opent goed in osx-adresboek.

script 2 werkt ook goed maar alleen met vcards die gemaakt zijn vanuit het osx-adresboek en niet met de vcards die vanuit filemaker gegenereerd zijn: er wordt niets geïmporteerd... wanneer ik de ‘filemaker vcard’ en de ‘osx-adresboek vcard’ naast elkaar open in een teksteditor is er geen noemenswaardig verschil tussen de twee. het lijkt er daarom op dat filemaker zijn eigen geëxporteerde bestand niet herkent als iets importeerbaars...

iemand enig idee?

dank en groet,

bdk

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi,

Volgens mij is het in principe gewoon tekst wat je exporteert. Afhankelijk van de extensie die je gebruikt wordt het dan een bepaald bestand. De structuur van het document moet dan natuurlijk wel kloppen (.tab werkt met tabs als scheiding tussen twee waarden en .csv met komma's bijvoorbeeld).

De enige reden die ik zou kunne verzinnen voor jouw probleem ou kunnen zijn dat de line brakes niet kloppen. Ik heb dat vaker aan de hand gehad min combinatie met web applicaties. OSX line brakes werden niet geaccepteerd door de web applicatie maar windows line brakes wel. Ik zou me voor kunnen stellen dat het zoiets is omdat je in de teksteditor geen verschil ziet.

Groet, Niels

• 0
Posted

niels bedankt,

het moet toch iets anders zijn want wanneer ik het bestand handmatig probeer te importeren (dus niet via een script) krijg ik de onderstaande melding. aan de linebreaks komen we dus niet eens toe...

het ‘geselecteerde bestandtype’ is overigens ‘alle beschikbare bestanden’.

EDIT: zelfde resultaat wanneer ik de bestandsextensie verander van .vcf in .txt

in de tekstverwerker heb ik trouwens ook de linebreaks eens vergeleken; ze zijn gelijk...

5a758dc999854_Afbeelding1.png.eea9b4a8454e3e79888c2e3f8c883cce.png

• 0
Posted

Ik heb het zelf even geprobeerd.

Export vanuit adressbook. dan import in FM. Hoewel ik er verder niet veel mee kan wordt deze wel geaccepteerd.

Export vanuit een veld in FM en dan import in FM wordt ook geaccepteerd. Bij mij lukt het dus wel

Ik denk dat er iets niet helemaal goed gaat met het exporteren van je veld en het toekennen van de extensie.

Stuur anders dat bestandje wat niet geaccepteerd wordt even op, misschien zie ik er iets aan.

Groet,Niels

• 0
Posted

Hoi,

Het is wellicht vreemd maar ik kan beide bestandjes gewoon importeren.

Ik zie er ook verder niets geks aan. Ik kan de melding die jij krijgt niet reproduceren.

Groet, Niels

• 0
Posted

hm, vreemd...

dan heeft t misschien te maken met MacOS 10.5.5? ik kan sinds ik leopard gebruik bijvoorbeeld ook geen .xls (excel) bestanden meer wegschrijven. enfin, dank voor het proberen en meedenken!

groet, bdk

• 0
Posted

t zal een eigenaardigheid zijn van mijn computer, want inderdaad, op een emac met MacOS 10.4.11, geen enkel probleem.

dank en groet,

bdk