Ga naar inhoud
  • 0

Import vergelijk met nieuwe records


Pasav

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een uitdaging met importeren van gegevens.

Ik heb een aangeleverd csv bestand, deze importeer ik zonder problemen. Nu krijg ik een maand of drie later een nieuwe csv file waar het volgende mee kan zijn gebeurt :

- data die ik al heb geimporteerd is aangepast

- er zijn regels tussen door bijgekomen

- er zijn contacten verwijderd

 

Het originele csv bestand bevat geen uniek veld.

 

Na wat proberen krijg ik iedere keer een probleem met controleren.

Hoe kan ik deze gegevens met elkaar vergelijken.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bestaande records aanpassen en nieuwe records toevoegen kan in één beweging via Import met de optie 'Update matching' en 'Add remaining records'. Maar dan heb je wel een uniek veld nodig of een combinatie van velden die uniek is en niet wijzigt. Anders is het hopeloos, tenzij de records altijd in dezelfde volgorde aangeleverd worden of tenzij er een ander patroon is in de updates.

 

Na het importeren van de records krijg je een found set met alle records die zijn aangepast/toegevoegd. De niet-aangepaste records kan je selecteren via 'Show Omitted'. Daarna kan je ze in één keer verwijderen via 'Delete All Records'.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...