Ga naar inhoud
  • 0

CTI (Computer Telephony Integration)


br

Vraag

Dag allemaal,

 

Heeft iemand van jullie al ervaring met Computer Telephony Integration en filemaker 8 of 9?

 

Ik zou eigenlijk wat meer informatie willen vinden over de integratie van (voorlopig enkel) inkomende oproepen in filemaker... Is het namelijk mogelijk uw inkomende oproepen (via bijvoorbeeld het telefoonnummer te koppelen aan de klantentabel zodoende dat je alle klanteninfo automatisch te zien krijgt) te beheren in een filemaker 8 of 9 applicatie?

 

Zo ja, wat heb je hier dan voor nodig?

 

Hartelijk dank bij voorbaat voor de info!

 

Mvg

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is technisch mogelijk in FileMaker, maar ik kan o.b.v. de huidige gegevens geen goed antwoord geven.

Voordat je de techniek (hardware, plug-ins, scripts, etc.) kunt bepalen, hier alvast wat huiswerk:

 

- Computer(s): Windows of Mac, aantal computers

- Telecom provider: KPN of anders

- Type aansluiting: analoog, ISDN of VOIP

- Telefooncentrale (PBX): ja/nee

 

Ik zal je dan proberen verder op weg te helpen...

Link naar reactie
  • 0

Probeer eens wat er gebeurt als je de mogelijkheid van het script: 'nummer kiezen' gebruikt!

Trouwens, in het configuratie schema staat een icoontje met telefoon en modem opties.

In Microsoft zitten al een aantal Tapi mogelijkheden.

Als ook je modem geschikt is voor telefoneren zou het moeten lukken om 'uit te bellen'. Inbellen heb ik nog niet gedaan.

De Tapi plug in voor FileMaker is niet meer voorhanden op de site.

Ik begrijp hieruit dat de makers het ook niet meer nodig achten gezien de mogelijkheden die windows xp biedt.

Link naar reactie
  • 0

Als je een telefoonmodem hebt, zou je een toestel kunnen toewijzen die bij de computer staat.

Ik weet niet precies hoe dat moet, maar kijk eens bij je opties in je configuratiescherm bij de modemdrivers.

Daar staan ze allemaal in en misschien kun je via de browser SW van je modem nog iets wijzer worden.

Zo word je nog eens een echte speurneus@

succes.

Mail me anders even op mijn prive mail adres

Link naar reactie
  • 0

Dag allemaal,

 

Hartelijk dank reeds voor de hulp en blij dat ook anderen met dezelfde vraag zitten...

 

Mark, om te antwoorden op uw vragen ivm de opstelling:

 

De opstelling waar ik voorlopig voor kies zal de "first party control" zijn zoals beschreven op de wikipedia site.

 

Voor de rest:

-) computers: beiden zijn mogelijk: mac of windows, is nog niet echt bepaald

-) aantal computers: +/- 5

-) Telecom provider: ook nog niet bepaald, maar waarschijnlijk Belgacom

-) Type aansluiting: heb aan VOIP gedacht, maar indien andere beter of makkelijker te implementeren zijn geen probleem

-) Telefooncentrale: ja (of is dit niet noodzakelijk?)

 

Voila, zoals je ziet laat ik nog veel opties open... Dat was de reden dat ik dit bericht gepost heb, om de ideëen/ervaringen/enz... van anderen te weten te komen.

 

PS: Idd Stamp, die plugin kon ik niet meer vinden (ik dacht dat er iets mis was met de site, maar niet dus...)

Link naar reactie
  • 0

Voor alle duidelijkheid: TAPI werkt alleen onder Windows.

 

Voor First Party Control zou je de volgende opstelling kunnen gebruiken: telefooncentrale -> telefoonkabel -> analoog modem (PCI of serieel) -> telefoonkabel -> telefoon.

 

Voordat je een modem aanschaft, is het belangrijk om te weten welk protocol (in dit geval de telefooncentrale) gebruikt voor nummerweergave (DTMF of FSK). Een goed modem die DTMF ondersteunt is bijvoorbeeld de Sweex MO001.

 

Je zou de Serial Plug-In van Troi kunnen gebruiken voor de communicatie tussen het modem en FileMaker. Een aantal voordelen van deze plug-in is dat je met het modem kunt communiceren d.m.v. AT commando's en een script kunt laten triggeren wanneer er gebeld word. In het laatste geval krijg je in FileMaker bijvoorbeeld RING 0201234567 terug.

 

Een telefooncentrale is niet noodzakelijk, maar hangt van de situatie af.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

Link naar reactie
  • 0
Klant van mijn heeft een koppeling van FileMaker (Mac) met telefooncentrale, maar nu alleen voor geautomatiseerd naar buiten bellen. Leverancier van de kennis is Duivenstein.

 

Dit principe lijkt mij een Third Party Control opstelling.

Hiervoor heb je, naast een telefooncentrale en een CTI Server met bijbehorende software, ook een plug-in nodig voor de communicatie tussen de CTI Server en FileMaker. Een goede plug-in hiervoor is bijvoorbeeld de Simple Talk plug-in van 24U Software.

 

Of je nou voor een First Party Control of een Third Party Control oplossing kiest, het kost geld om het te realiseren.

Third Party Control is in de regel duurder dan First Party Control.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...