Ga naar inhoud
  • 0

foute Opstartlayout


Bruno

Vraag

Ik wil opstarten met de layout genaamd "menu" .

In het opstartscript zet ik go to layout - "menu" en in het logoutscript verwijs ik eveneens naar go to layout "menu".

Toch krijg ik bij het opstarten steeds een andere layout voordat hij op mijn layout menu terecht komt.

Hoe kan ik dit verbeteren ?

 

Groeten,

 

Bruno

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit ook al ondervonden. Filemaker onthoudt blijkbaar het laatste layout waar je wijzigingen hebt op aangebracht. Dit layout zie je dan in een flits terug vooraleer hij naar de layout van het startupscript gaat. Ik los dit op door op het laatst eventjes iets te verplaatsten in het menu-layout. Misschien bestaan er elegantere oplossingen...

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Die switch to layout lost het probleem op.

Ik zet swith to layout op "menu " en dan start fm op met "menu".

Als je dat 1 keer hebt gedaan en je maakt die switch to layout terug leeg dan start fm goed op.

 

Ook niet ellegant maar toch.

Zijn er mensen die dit kunnen verklaren?

 

Bedankt voor het meedenken.

 

groeten,

 

bruno

Link naar reactie
  • 0

Windows zeker?

Als je het bestand sluit op een andere layout dan die waarmee je wilt openen, zal bij het openen die laatste layout geselecteerd staan. Windows toont altijd die layout bij openen en gaat dan pas het script uitvoeren.

Mac niet, die toont de layout pas als het opstart script afgelopen is en dan is de wissel al gebeurd.

 

Tip: Definieer een sluit script dat naar de juiste opstart layout gaat voordat het bestand sluit.

 

Dit gebeurd overigens alleen als het bestand lokaal staat.

Bij openen en sluiten via de server wordt er niets bewaard, dan is bij openen de layout geselecteerd die actief was toen het bestand op de server werd gezet.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...