Ga naar inhoud
  • 0

datum op de juiste plaats in een lijst


chauffeurke

Vraag

halo

ik heb een probleem dat ik niet opgelost krijg ( gebrek aan ervaring denk ik )

het volgende. ik heb een afdruk blad onderverdeeld in 5 weken zie VB

maandag

dinsdag

woensdag

donderdag

vrijdag

zaterdag

zondag

----------

totaal

maandag

enz.....

nu is het mijn bedoeling nadat ik mijn dagelijkse gegevens heb ingevoerd dat ik ze ook op het einde van de maand kan afprinten maar de datum van de eerste van de maand moet in het eerste week gedeelte op de juiste plaats komen te staan. dus als de eerste van de maand op een woensdag of donderdag begint

zou dus 01/01/2009 naast die woensdag of donderdag moeten komen.

is er iemand die de oplossing kent voor dit probleem. heb mij hier al scheel :oops: gezocht bij wijze van spreken uiteraard.

 

vriendelijke groeten

Chauffeurke

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Begrijp ik het goed dat je papier waarop je afdrukt voorgedrukt is?

Of wil je op basis van de gegevens ook de niet gebruikte dagen van de eerste week printen?

 

Hoe dan ook:

In beide gevallen kan je nep-records toevoegen om de startdatum op de juiste plaats te krijgen, waarbij je de opmaak van de velden met een datum buiten de maand op 'wit' zet of zoiets (conditional formatting). Wel weer weggooien achteraf ;-)

En om te bepalen hoeveel nep-records je moet maken kan je gebruik maken van de functie DayofWeek.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

hoi eerst en vooral bedankt voor de reactie

het is inderdaad zo, het papier is voor gedrukt

ik weet wel wat die functie dayofweek inhoud maar zit ergens vast met die nep records aan maken

allee tis te zeggen ik weet niet precies hoe je die functie moet gebruiken om tot zo een resultaat te komen,

kan u mij iets meer verduidelijken aub

 

MVG

Chauffeurke

Link naar reactie
  • 0

Stel je vindt de records voor maand en de dayofweek functie geeft bij het eerste record 4 (=woensdag voor FM en geen donderdag!) terug.

Je hebt dan 2 records extra nodig om het eerste echte record op de woensdag afgedrukt te krijgen en die nep-records moeten zich in de sortering dus voor het eerste echte gaan bevinden.

Dat houdt in dat je bij aanmaak van de nep-records de datum vult met "datum eerste echte record minus wat nodig is" (in dit geval 1 en 2).

Het gaat dus om het echt aanmaken van records die later weer verwijderd mogen worden.

Geef ze bij aanmaak een kenmerk mee waarop ze weer zijn terug te vinden en zorg bij het zoeken naar echte records dat je dat kenmerk uitsluit, dan werkt het ook multiuser.

 

Wat ook mogelijk is is records zoeken op weeknr en dan conditional formatting toepassen op basis van de maand.

Maar dan moet je zeker zijn dat er van elke dag minstens 1 record is. Dat kan je zelf het beste beoordelen.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...