Ga naar inhoud
  • 0

Provincie koppelen aan Postcode


F.J.

Vraag

Hallo,

Ik ben een beginner met FM, maar heb de basis redelijk onder de knie.

Maar nu wil ik graag dat het veld provincie automatisch wordt ingevuld aan de hand van de postcode.

 

Ik heb twee tabellen gemaakt; een heet postcode_provincie en de andere heet postcode_vinden.

De tabel postcode_ provincie heeft drie velden namelijk postcode_begin, postcode_end en provincie. Dit zijn ingevulde velden, postcode alleen voorzien van de vier cijfers. De velden postcode_begin en postcode_end moeten een range van postcodes voorstellen.

De tabel postcode_vinden heet het veld postcode en het veld provincie. De tabellen hebben een relatie met elkaar door een niet gebruikt ID nummerveld.

 

Om dit op te lossen heb ik het forum al door gespit naar een oplossing maar niet dat gevonden wat tot resultaat leidde. Ik heb elders wel een mogelijkheid gevonden om met de If en then functie tot een oplossing te komen maar dan gebruik je niet de database functie van FM. En uit de lookup functie kom ik niet verder.

 

Wie kan me een hint geven zodat ik hiermee verder kan.

 

Fred

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Fred,

 

In de bijlage heb ik een tabel met provincie en cebuco code (regio indeling voor marketeers) bijgesloten per 4-cijferige postcode. Door een relatie te maken vanuit je postcode_vinden met de bijgesloten tabel (gebruik veld postcode4 uit de bijgesloten tabel en een veld uit je eigen tabel waar ook de postcode in alleen 4 cijfers staat voor de koppeling) en je kunt eenvoudig de juiste provincie (en cebuco code) opzoeken.

 

Groet!

 

Danny Bouman

Postcode_provincie.zip

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar gaat dit over NL, maar alla. Voor BE zou je iets als dit in een Auto-Enter-Calc kunnen gebruiken...

 

Case (
land = "BE" ;

Case ( 
postcode ≥ 9000 ; "OVL" ;
postcode ≥ 8000 ; "WVL" ;
postcode ≥ 7000 ; "HEN" ;
postcode ≥ 6600 ; "LUX" ;
postcode ≥ 6000 ; "HEN" ;
postcode ≥ 5000 ; "NAM" ;
postcode ≥ 4000 ; "LUI" ;
postcode ≥ 3500 ; "LIM" ;
postcode ≥ 3000 ; "VLB" ;
postcode ≥ 2000 ; "ANT" ;
postcode ≥ 1500 ; "VLB" ;
postcode ≥ 1300 ; "WAB" ;
postcode ≥ 1000 ; "BXL" ;
"" ) ;

"Buitenland" )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...