Ga naar inhoud
  • 0

veld splitst bij afdrukken (niet leuk!)


peterclarify

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik heb een lay-out met een heleboel velden.

Deze velden verschuiven (naar boven) en verkleinen automatisch naargelang de ingevoerde data.

 

De originele lay-out is 5 pagina's groot, maar bij het afdrukken kan dan alles op 1. :P

 

Maar soms (bij veel data) wordt een veld gesplitst naar pagina 2.

Ik zou graag hebben dat het hele veld automatisch naar de 2e pagina springt op zijn 'geheel'. En niet een stukje op pagina 1, en pagina 2.

Want soms wordt de bovenkant van een zin op pagina 1 gezet en de onderkant van een zin op pagina 2.

 

Wie helpt?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan niet garanderen dat je het kunt oplossen, maar.

Je moet er voor zorgen dat één pagina altijd hetzelfde maximum aantal regels kan afbeelden. Dat betekent dat de regelhoogte binnen een veld identiek moet zijn aan de hoogte die een record of summary op de print kan innemen. Dus, als een eenregelig record 15 px hoog is, moet een tweeregelig record 30 px hoog zijn, etc.. Summaries mogen ook een veelvoud van die maat zijn, dus 30, 45 px etc.. Vervolgens bereken je hoeveel ruimte er op een A4 tussen je header en footer overblijft. Dat moet dan een exact veelvoud van 15 px zijn. Mijn ervaring is dat dit meestal net niet klopt - om mij onduidelijke redenen - maar vervolgens experimenteer je met het verkleinen of vergroten van de header en footer, steeds met 1 px erbij of er af, tot het goed print. En dan blijft het ook in orde.

 

Iets dergelijks werkt ook als je een veld heel lang maakt, pagina's lang. Daar doet zich hetzelfde probleem voor. Dat is op te lossen door header en footer zo aan te passen dat in layoutmodus alle FileMaker pagina-overganglijnen 1 pixel onder de basislijnen liggen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...