Ga naar inhoud
  • 0

Portaal berekening portaal


fmwebshop

Vraag

Ik heb een tabel A.

En ik heb een gerelateerde tabel B.

Middels twee gegevens in een record in B genereer ik een reeks records uit tabel A in een portaal in B.

Dit doe ik nu met een reeks records in B.

In ieder record in B bereken ik via sum het totaal van de waarde van een veld in de portaal records .

Ik krijg netjes in het calculatie veld met sum( het resultaat van iedere reeks portaal records.

 

Ik heb nu dus een tabel B met in ieder record een berekend resultaat.

Nu wil ik in tabel B middels een interne relatie een portaal lijst weergeven met alleen de waarden groter dan.

Hiervoor is er in B een globaal veld met een waarde.

 

Dit werkt niet.

Met mijn globaal veld kan ik van alles opzoeken in B, maar niet de van uit de portaal gecalculeerde waarden.

 

Eind verhaal of heeft iemand een idee ,

 

BVD

Harry

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik het goed begrijp komt je vraag hier op neer: "kan ik een relatie laten lopen vanaf een global naar een niet-opgeslagen berekening?" Het antwoord is eenvoudig: nee.

Want de 'naar'-kant van een relatie moet geïndexeerd zijn. Altijd. En rekenvelden die een relatie in hun berekening hebben kunnen niet opgeslagen worden, en zijn dus nooit geïndexeerd.

 

In jouw geval zijn er, denk ik, twee methoden om je probleem aan te pakken.

1. Geen portaal. Je kunt je groter-dan-lijst via een zoek samenstellen. De zoek is langzaam, omdat je zoekt op niet-opgeslagen berekeningen.

2. Wel portaal. Je slaat je berekeningen op in hun velden, zodat je ze kunt indexeren. Dat kan door de waarden te laten bepalen in een script. Maar het kan ook via lookups. Bij lookups sla je de waarden waarover je de berekening wilt uitvoeren, uit A, op in gelookupte velden in B, en daarop voeren je berekenvelden hun berekeningen uit - dus op interne velden en niet op gerelateerde velden. Die berekende velden kun je nu wel indexeren en dan werkt je interne relatie wel. Ingewikkelder om te maken, en statischer, maar het kan behoorlijk snel zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...