Ga naar inhoud
  • 0

invoerlijst maken


Toetie2

Vraag

Hallo Allen,

 

Ik ben nieuw in FM en stoot hier al op een eerste (simpel) probleempje.

 

Bij het ontwerpen van mijn Lay out krijg ik mijn vak met invoerlijst niet in orde.

Ik heb een tabel met contactpersonen welke ik gelinkd heb aan een tabel aanspreking.

In mijn tabel personen hebben we dus een persoon ID, naam en een aanspreking ID.

In de tabel aanspreking, de velden ID aanspreking en aanspreking.

De ID aansprekingen zijn met elkaar gelinked.

 

In de lay out van mijn "personen" heb ik dan alle velden zoals boven beschreven.

Hierbij komt dan een extra invoerveld voor de aanspreking.

 

Via invoerlijst bewerken gebruik ik de waarden van veld "aanspreking"

Het besturingselement staat op keuzelijst met pijltje voor dropdown, waarden weergeven uit aanspreking.

 

Als ik nu een nieuwe record aanmaak:

- Kan ik de lijst niet selecteren, ik moet eerst een waarde ingeven in ID aanspreking van de tabel personen eer ik een waarde zie in de invullijst.

- Als ik een andere waarde geef aan de invullijst dan verandert de waarde in ID aanspreking (tabel pesonen) niet mee.

 

 

Vermoedelijk zoek ik het te ver en krijg ik het daarom niet opgelost.

 

Wie kan me helpen??

 

 

Thanks

 

Steven

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nog niet helemaal helder wat je wilt, maar misschien kan je kijken of bijgeleverd bestand oplevert wat jij wilt.

 

Ik denk dat je wat moet stoeien met hoe je de waardenlijst toont (wat ik heb gemaakt heeft TWEE waarden, waarbij je alleen de tweede waarde toont).

En wellicht moet je ook even helder hebben op welk veld van de persoon je de waardenlijst toont (in mijn geval dus op het veld ID_Aanspreking).

ToetieAanspreking.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...