Ga naar inhoud
  • 0

Sripts aanpassen filemaker Business Productivity Solution


walberg

Vraag

Ik heb een database gemaakt op basis van de bps voorbeeldenbestanden.

 

Nu heb ik een nieuwe database gemaakt en wil ik het script aanpassen maar dat script kan je niet gewoon overschrijven / editen en helaas kan ik ook niet even het stukje script hier plaatsen want ik kan het niet eens knippen en plakken .

 

Ik heb nu het stukje:

 

Else if [get ScriptParameter] = "Sales"]

Perform Script ["Return to Sales" from file " Sales Orders"]

 

Ik kan die tekst niet aanpassen met mijn eigen Tabel Cactussen want dan zegt het script niet gevonden. Ik heb die tabel wel al gemaakt en ook in het lijstje met BPS relaties aangemaakt. Ik kan alleen kiesen voor Sales orders inventory Email projects dus die voorgekauwde modules.

Ik kan nergens die scriptteksten ook gewoon overschrijven.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In Mac.

Je kunt van uit iedere applicatie hele scripts over nemen met "kopie" en in de bestemmingstabel plakken met "paste".

Je klikt op de script naam in de lijst en dan cmd-c.

Plakken doe je in de script lijst van de bestemmings tabel met cmd-v.

In de bestemmingstabel kun je vervolgens het geplakte script openen en bewerken, je moet dan in ieder geval alle veldnamen en layout namen controleren en zo nodig aanpassen.

 

Op PC zijn er van zelf sprekend vergelijkende commando's.

 

Succes

Vr. groet,

Harry

Link naar reactie
  • 0

Het script staat alleen maar in het hoofdmenu daarin worden alle tabellen geopend dus ook de nieuwe bps_cactussen.fp7 in het script staan if else routines en bij ieder perform script staat een optie ter beschikking dus inventory sales orders contacts email en bij external data sources heb ik ook bps_cactussen ingevoerd alleen bij die ir else routines kan ik als ik voor cactussen kies niet perform .. cactussen kiezen want die is er niet.

Link naar reactie
  • 0

Een detail vergeten, ook bij de aparte tabellen moest ik eerst naar de standaard menuus overschakelen, dan kan ik wel script openen. Even een module return to Cactussen aangemaakt met select window return to window en nu kan ik hem wel selecteren. Toch even tien keer opnieuw pdf handleiding over dat punt doorgelezen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...