Ga naar inhoud
  • 0

Helpdesk FileMaker met geweldig nieuws! Jaja....


Sebastian

Vraag

Mijn naam is Sebastian en ik ben 53 jaar. Ik ben al 33 jaar programmeur.

 

Ik heb vele programma's geschreven voor diverse bedrijven. Ik ben begonnen met DbaseIII en IV, Clipper, C en programmeer de laatste jaren in VFP.

 

Aangezien bekend is geworden dat Microsoft vanaf 2010 geen ondersteuning meer geeft aan de (laatste) VFP versie 9 en.... er ook geen nieuwe versie meer in ontwikkeling komt, heb ik het voornemen over te stappen op Filemaker.

 

Na wat struinen op Internet viel het me op dat FileMaker Advanced 10 NIET [meer] de ondersteuning heeft (de laatste was Filemaker 8 ) om DBF bestanden te importeren (nu is dat niet zo'n ramp...er zijn andere mogelijkheden).

 

Ook werd mij per mail FileMaker 10 Advanced aangeboden voor € 399 met een gratis grafische module als ik het aanschaf voor 16 september a.s.

Maar als ik nu later de grafische module wil aanschaffen...wat kost het dan?

 

Dus.... maar even de Nederlandse helpdesk bellen; daar kreeg ik vervolgens een Amerikaan die geen Nederlands sprak, een Turk die ik niet verstond en als laatste een Belg die wel op een hele ludieke manier me het volgende mededeelde:

 

"mijnheer, wat ik u nu ga vertellen mag ik u eigenlijk niet vertellen en is nog geheim!" "Over een aantal weken komt er een Update uit van FM10 Advanced met daarin de mogelijkheid dbf bestanden 1 op 1 (?) te importeren!"

 

en:

 

"Filemaker 10 Advanced kost € 499, maar na 16 september is de grafische module niet meer leverbaar en kan niet worden aangeschaft als aparte module."

 

Begrijpelijkerwijs heb ik afscheid genomen van deze clown.

 

Echter, wat kost Filemaker 10 Advanced nu precies? En waarom zou er eenmalig een grafische module aangeboden worden terwijl zo'n module altijd een hoog issue

zou moeten zijn in de verdere ontwikkeling van FM.

 

Kortom: Ik geloof er allemaal geen jota van! :P

 

Maar we hebben wél gelachen! :mrgreen:

 

Sebastian.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Filemaker is een fantastisch programma.

 

De NL filemaker distributeur is al vele jaren een slecht geleid bedrijf dat drijft op de kwaliteit van Filemaker.

Je leert héél snel af om contact met ze op te nemen, ongeïnteresseerd, blazé, onkundig, onbeleefd.

Email wordt niet beantwoord.

 

Mijn ervaring met de helpdesk: als je een vraag stelt dan zoekt men vervolgens het antwoord op in de FM helpfile, zonder te begrijpen waarover gesproken wordt....

 

Wat betreft de grafische module, als je daarmee bedoeld de verzameling buttons, kleurtjes en layouts.

Deze is naar mijn mening niet zo interessant, stamt uit een andere tijd.

Met een grafisch programmaatje maak je gemakkelijk je eigen grafische stijlobjecten aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...