Ga naar inhoud
  • 0

Toevoegen aan bestaande excel file


MartinFM

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik had precies hetzelfde probleem. 8O Bij mij ging het om een prijslijst. Iedere klant heeft namelijk zijn of haar eigen wensen :roll: .

Ik heb een layout in filemaker gemaakt waar ik alle mogelijke velden voor de prijslijst heb toegevoegd.

 

Maak een schript aan waarbij je de records export naar excel en geef dan de excelfile bijvoorbeeld automatisch het klantnummer als naam.

 

Maak nu een nieuwe excelfile aan en geef daaraan de door jou gewenste naam

ga naar gegevens/verbindingen

maak een nieuwe verbinding aan, druk op toevoegen, dan bladeren naar meer en kies dan je geexporteerde bestand

Ga nu in een leeg tabblad, (die noem je bijv. data) naar gegevens bestaande verbindingen en kies het bestand

 

Open nu een nieuw tablad geef deze de door jou gewenste layout en vul door middel van formules met de gegevens uit het andere tabblad.

 

Iedere keer als je nu het script uitvoerd, doe je in excel alles vernieuwen (dit kan je ook automatisch instellen) en alles is weer up-to-date

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb het zelf uitgezocht dus misschien kan het ook wel wat makkelijker.

 

Bij mij werkt dit in ieder geval.

 

Ik heb filemaker 10 en excel 2007.

 

groetjes

 

Karina

Link naar reactie
  • 0

@karina,

 

Wat jij beschrijft werkt alleen als je elke keer alle gegevens in Excel wilt overschrijven met gegevens uit FM.

Als het gaat om gegevens toe te voegen aan een werkblad, zonder de bestaande te overschrijven, zal het niet voldoen.

Maar wie weet, is wat jij aangeeft wel precies wat martinfm wil :)

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ok dit is een mogelijke workaround...

VW: er mogen geen formules in de excel zitten dus enkel data dan zal het volgens mij moeten lukken.

 

 

met twee tabellen moet het wel lukken

 

De eerste is de data dat je wil toevoegen. De tweede is een tabel dat je gebruikt om de bestaande excel te importeren.

 

Je gaat als volgt te werk je wist eerst alle data in de tweede tabel.

Importeer de data vanuit de excel in de tweede tabel.

Voeg je data dmv een script toe van je eerste tabel naar je tweede tabel

Exporteer de tweede tabel naar dezelfde excel

 

Wat je dan doet met de data van je eerste tabel is uw ding.

 

 

mvg

Glenn

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...