Ga naar inhoud
  • 0

ODBC-koppeling met MS Access


Glimmie

Vraag

Beste FM-guru's,

Al jaren gebruik ik FM en dat wil ik graag zo houden :D

Onlangs had ik voor iemand een, :? ik durf het bijna niet uit te spreken MS-Access, database gemaakt die hij middels via het web kon raadplegen (asp).

Nu dacht ik, FM heeft de mogelijkheid via ODBC een koppeling te maken en dan ie de database manipuleren met FM als Frontend.

Hij maakte ook al gebruik van FM dus 1 en 1 is ....precies.

Eerst maar eens lokaal proberen.

 

Systeem-DNS toevoegen (MS Access-driver(*.mdb)....

FM relatie toevoegen---> een ODBC-gegevens bron toevoegen----> een ODBC-gegevensbron selecteren---->ja hoor hij staat er-----> selecteren

Doorgaan---->Ok

 

Melding: De ODBC-gegevensbron die u hebt geselecteerd wordt niet ondersteund. :(

Ik doe vast wat fout.

 

:idea: Eerst maar eens uitproberen met een eenvoudig excel-tabelletje.

 

Systeem-DNS toevoegen (MS Excel-driver(*.xls)....

FM relatie toevoegen---> een ODBC-gegevens bron toevoegen----> een ODBC-gegevensbron selecteren---->ja hoor hij staat er-----> selecteren

Doorgaan---->Ok

 

Wederom de melding: Melding: De ODBC-gegevensbron die u hebt geselecteerd wordt niet ondersteund. :cry:

 

Ik doe echt iets fout....................... weten jullie waar ik de mist in ga :?:

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...