Dick Verschuur Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Goedenmiddag allemaal... Ik wil een factuur als pdf bewaren en deze het factuurnummer als filenaam meegeven. Dat lukt me niet. In de opties kan ik een pad opgeven, maar daar moet dan ook meteen de naam van het document bij met als gevolg dat een volgende pdf dezelfde naam krijgt. wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd? vriendelijke groeten Dick Quote
0 F.J. Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Hoi Dick, Heb je hier wat aan deze script stappen als voorbeeld; Set variable[$factuurnaampdf; Value: "filemac:" & Get (desktoppath) & tablenaam::veldnaam &".pdf" Save records as PDF [restore; no dialog; '$factuurnaampdf';records being browsed] Mocht je op windows werken moet je natuurlijk filemac: vervangen voor filewin: Succes Fred Quote
0 Dick Verschuur Posted September 27, 2009 Author Posted September 27, 2009 Hallo Fred... Ik ben er BIJNA (denk ik) ik krijg alleen een "800" fout in de laatste stap (kan niet naar deze schijf schrijven) dit is de bewuste scriptstap: Records opslaan als PDF [Herstellen; Geen dialoogvenster; "$offertenaam"; Records in selectie] Uitvoerbestand opgeven file:../../$offertenaam kun jij zo zien waar ik de fout maak? Dick Quote
0 PaVaRo Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Hoi Dick, Bij Uitvoerbestand opgeven alleen $offertenaam plaatsen. file:/../.../ hoeft er niet bij. Gr, Patrick Quote
0 Dick Verschuur Posted September 28, 2009 Author Posted September 28, 2009 Hoi Trikke, bedankt. werkt. Maar bestand staat dan op m'n desktop. kan dat ook in een folder? d Quote
0 trikke Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Desktop? Get ( TemporaryPath ) is een map in /tmp (Mac) of ~/Local Settings/Temp/ (Win) Afin, zo kan je naar een map "mapnaam" in Documenten/Mijn Domumenten: Set Variable [$pdf_name; Value: & ".pdf"] Set Variable [$destination; Value: Get ( DocumentsPath ) & "mapnaam/"] Set Variable [ $pdf; Let ( prefix = Case ( Abs ( Get ( SystemPlatform )) = 1; "filemac:"; "filewin:" ); prefix & $destination & $pdf_name ) ] Save Records as PDF [Restore; no dialogue;"$pdf"; Records being browsed] Quote
0 Dick Verschuur Posted September 28, 2009 Author Posted September 28, 2009 Alweer bedankt Patrick Ik ga er even mee spelen d Quote
Question
Dick Verschuur
Goedenmiddag allemaal...
Ik wil een factuur als pdf bewaren en deze het factuurnummer als filenaam meegeven.
Dat lukt me niet.
In de opties kan ik een pad opgeven, maar daar moet dan ook meteen de naam van het document bij
met als gevolg dat een volgende pdf dezelfde naam krijgt.
wat doe ik verkeerd
of
wat zie ik over het hoofd?
vriendelijke groeten
Dick
7 answers to this question
Recommended Posts