Ga naar inhoud
  • 0

Herhalend veld berekenen


finish

Vraag

Ik ben bezig met opzetje voor het bijhouden van temperaturen een soort energie meter.

Nu heb ik een herhalend veld gemaakt voor 31 dagen in de maand, waar ik elke dag het gasmeter stand invul.

Nu wil ik berekening maken. Dat elke vorige dag invoer van de nieuwe invoer wordt afgetrokken en dit in een nieuw herhalend veld van 31 plaatst en hiermee het dagelijkse gas verbruik berekend.

Zodat ik kan zien wat het verbruik per dag is.

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volledig juist wat tackenco zegt.

Een veel gemaakte beginnersfout is inderdaad dat men filemaker probeert te gebruiken zoals men Excel gebruikt. En dat is wat je doet.

Jou oefening is nu niet echt één van de eenvoudigste om mee te beginnen als 'newbie'. je zult je eerst wat moeten verdiepen in database structuren en bijhorende relaties (tussen tabellen).

Volg ondertussen je tellers op met een Excel worksheet. Is zo gepiept.

Link naar reactie
  • 0
Met herhalende velden gaat het niet.

 

jawel, het is alleen niet verstandig.

 

GetRepetition ( HerhalendVeld ; Get ( NummerBerekeningHerhaling ) + 1 ) - GetRepetition ( HerhalendVeld ; Get ( NummerBerekeningHerhaling ) )

 

niet opgeslagen (vanwege de Get() functie; één herhaling minder dan HerhalendVeld.

 

Toch maar relationeel oplossen, is altijd beter verderop in de ontwikkeling :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...