Jump to content
  • 0

Herhalend veld berekenen

finish

Question

Posted

Ik ben bezig met opzetje voor het bijhouden van temperaturen een soort energie meter.

Nu heb ik een herhalend veld gemaakt voor 31 dagen in de maand, waar ik elke dag het gasmeter stand invul.

Nu wil ik berekening maken. Dat elke vorige dag invoer van de nieuwe invoer wordt afgetrokken en dit in een nieuw herhalend veld van 31 plaatst en hiermee het dagelijkse gas verbruik berekend.

Zodat ik kan zien wat het verbruik per dag is.

Bij voorbaat dank

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Volledig juist wat tackenco zegt.

Een veel gemaakte beginnersfout is inderdaad dat men filemaker probeert te gebruiken zoals men Excel gebruikt. En dat is wat je doet.

Jou oefening is nu niet echt één van de eenvoudigste om mee te beginnen als 'newbie'. je zult je eerst wat moeten verdiepen in database structuren en bijhorende relaties (tussen tabellen).

Volg ondertussen je tellers op met een Excel worksheet. Is zo gepiept.

• 0
Posted
Met herhalende velden gaat het niet.

jawel, het is alleen niet verstandig.

GetRepetition ( HerhalendVeld ; Get ( NummerBerekeningHerhaling ) + 1 ) - GetRepetition ( HerhalendVeld ; Get ( NummerBerekeningHerhaling ) )

niet opgeslagen (vanwege de Get() functie; één herhaling minder dan HerhalendVeld.

Toch maar relationeel oplossen, is altijd beter verderop in de ontwikkeling :)