Sander Krouwel Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Hallo, Hier een vraagje van een nieuwe FP gebruiker. Kan iemand mij vertellen wanneer het handiger is om bestanden in relaties te gebruiken dan tabellen? Alvast hartelijk dank. Quote
0 Lutmers Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Niemand geeft je antwoord he... ... bij deze dan. Ik zou zeggen... Standaard: bij voorkeur lekker 1 databases met meerdere tabellen, dit maakt het bestand makkelijk in gebruik (meenemen, kopieren, back-uppen, etc). Maar: Ga je extern (bij een klant) een database plaatsen, dan moet je je afvragen hoe vaak je (wellicht op afstand) de boel gaat updaten. Als je dat de tabellen uit elkaar trekt in verschillende bestanden... bijv. je klant's data bestand (Adressenbestand) en een aparte product database... dan is het updaten van een bestand wat gewoon OVERSCHREVEN mag worden veel makkelijker dan alle tabellen in 1 bestand seperaat updaten door import scripts... (opletten dat serial fields worden geupdate etc. ) Let op Sander... op deze manier kun je zelfs een database met enkel design (enkel record) scheiden van de data (multiple records). Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... Gr. Jeroen Quote
0 Sander Krouwel Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 Hallo Jeroen, Hartelijk dank!!! met vriendelijke groet, Sander Quote
Question
Sander Krouwel
Hallo,
Hier een vraagje van een nieuwe FP gebruiker. Kan iemand mij vertellen wanneer het handiger is om bestanden in relaties te gebruiken dan tabellen?
Alvast hartelijk dank.
2 answers to this question
Recommended Posts