Ga naar inhoud
  • 0

coorect filepad bij records opslaan als PDF


taigo

Vraag

mijn probleempje:

 

gister hebben we een toepassing van FM10 die draaide op mijn stand alone pc overgezet naar filemaker server.

binne het bedrijf werken we via een locaal LAN, maar van thuis uit werk ik via een internet verbinding

 

 

in de vorige versie (voor we het gezet hebben op de filemaker server) worden dmv van een script een selectie gemaakt van records en deze worden via de scriptstap "records opsklaan als pdf..." opgeslaan op een map keukenprojecten dmv een relatief pad file:keukenprojecten/$filepath en waar de $filepath een variabele is het nummer van de keuken bevat; dit werktte perfect .

 

nu werk ik dus met hetzelfde bestand maar gehost door filemaker server ( via internet verbinding) en lukt het niet meer

ik ben er ondertussen wel uit dat wanneer ik dit relatief pad vervang door het volgende:

 

filewin:/C:/Documents and Settings/bleys freddy/Mijn documenten/Keukens Van Gils PC/VAN GILS filemaker PC/keukenprojecten/$filepath

 

het op dezelfde plaats wordt weggeschreven.

 

Maar een betere oplossing zou zijn dit in een map "filemakerdocs" op schijf V: van de server weg te schrijven.

ik probeerde dit met de volgende syntaxis maar dat neemt ie niet aan:

 

 

fmnet:/xx.xxx.xxx.xx/V:/filemakerdocs/$filepath

 

ook volgende probeerde ik

filewin://SBS2008/V:/filemakerdocs/$filepath

 

maar eveneens zonder resultaat

 

iemand een hint wat ik fout doe?

 

groetjes freddy

 

PS

ik krijg stillekes aande indruk dat filemaker niet echt gemaakt is om in een netwerk te draaien

op mijn eigen pc-ke werkte alles prima, maar nu is het een traag draaiende frustrerende toepassing geworden.

nog iemand die indruk?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Is het al gelukt .. ? Dankzij jou post ben ik er achter gekomen dat het onder de mac werkt als je filemac: gebruikt met als eerste deel de server locatie. en als tweede deel

de gegenereerde filepath.

Misschien dat je bij windows dit dan ook voor elkaar krijgt.

Link naar reactie
  • 0
fmnet:/xx.xxx.xxx.xx/V:/filemakerdocs/$filepath

 

Dit werkt alleen als je de share V:/ ook hebt opgenomen om via extern te kunnen werken, wat waarschijnlijk niet het geval is. (Zou ik ook niet doen als ik jou was, beveiliging).

 

Hoe verbind je met je werk? Direct via filemaker (remote) of maak je eerst een vpn verbinding. In het laatste geval kan het weer wel, in het eerste niet.

 

Je kan twee dingen doen;

1. Een server script maken die het bestand op de juiste locatie zet, als de FM Server en de file server hetzelfde zijn (anders moet je rechten geven aan de FM Server op die locatie V:)

2. Als je de PDF lokaal nodig hebt (om mee te geven, printen of eMailen) hem op je desktop laten zetten. In dat geval in gecombineerde (Mac/Win) omgevingen moet je het volgende gebruiken;

Set Variable $File = Get ( DesktopPath ) & "Bestandsnaam.PDF"
SaveAsPdf( FILE:$File )

Link naar reactie
  • 0

>>ik krijg stillekes aande indruk dat filemaker niet echt gemaakt is om in een netwerk te draaien

op mijn eigen pc-ke werkte alles prima, maar nu is het een traag draaiende frustrerende toepassing geworden.

nog iemand die indruk?<<

 

Gebruik je toevallig de locale FM client op je pc over een internetverbinding en VPN naar de server? Je internetverbinding is tientallen keer trager dan de verbinding in een bedrijfsnetwerk. Maak eerst verbinding via VPN, dan een terminal server verbinding met een pc in het bedrijfsnetwerk. Open dan de database via de FM client van de pc waar je mee verbonden bent via TS. Werkt ook niet zo snel als in het netwerk zelf, maar werkt wel vele malen sneller dan rechtstreeks met je eigen FM client over de Internetverbinding met de serverdatabase.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...