Ga naar inhoud
  • 0

Portaal


arpijper

Vraag

Kan iemand me helpen met het volgende:

 

Ik heb een tabel met offertes. Per offerte dus een klantnaam, maar dus ook meerdere offertes per klant. Nu wil ik in een portaal een lijst kunnen weergeven van alle klanten waar ik een (meerdere) offertes heb gemaakt, zonder dat ik per offerte alle klantnamen met dus veel dezelfde klanten weergegeven krijg.

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Ar,

 

Het makkelijkste is een extra tabel maken die je relateerd aan een offerte tabel.

De offerte tabel relateer je aan de klant tabel.

Bij het maken van een offerte 'drop' je het offerte nummer in een offertenummer veld in de klantkaart.

(dit kan niet op basis van een relatie omdat je mogelijk relateerd naar een gerelateerd veld.. heb je hem nog).

Maak nu een calculatie veld dat checked of het offertenummer veld vol is.. zo ja 1.

Nu een relatie vanuit de extra tabel naar calculatie veld... en dan een portal o.b.v. 1 = 1 dan toon klanten.

Nu krijg je enkele klanten kaarten die 1 of meerdere offerte hebben..

 

Ik hoop dat je hem nog volgt.

Groet,

Jeroen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...