Gust Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Geachte forumleden, ik importeer data van uit een ander bestand met volgende velden: X,Y en Z. ik had graag, bij het verder verwerken van deze data, dat de laagste van deze 3 waarden altijd in het Z-veld terechtkomt. resulterende volgorde van veld X en Y zijn van minder belang. hoe doe je dit? ik probeerde dit te doen met een case-functie, doch zonder bevredigend resultaat. alvast bedankt voor het meedenken... Quote
0 fmwebshop Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 ik importeer data van uit een ander bestand met volgende velden: X,Y en Z. ik had graag, bij het verder verwerken van deze data, dat de laagste van deze 3 waarden altijd in het Z-veld terechtkomt. resulterende volgorde van veld X en Y zijn van minder belang. Ik begrijp uit je vraag dat je regelmatig 3 waarden uit een ander bestand importeert en dat de laagste van die drie waarden in veld Z terecht moet komen. Je zou dit op kunnen lossen met een tussentabel met drie velden waarin je je waarden uit het andere bestand importeert. Eenmaal geïmporteerd kun je ze middels een script sorteren van laag naar hoog; vervolgens ga naar eerste record; stel dan het Z veld ( en indien gewenst de andere 2) in met deze waarde en wis de geïmporteerde records. Of, je kunt ze dan vanuit de gesorteerde volgorde importeren in je XYZ velden. Vr groet Harry Quote
Question
Gust
Geachte forumleden,
ik importeer data van uit een ander bestand met volgende velden: X,Y en Z.
ik had graag, bij het verder verwerken van deze data, dat de laagste van deze
3 waarden altijd in het Z-veld terechtkomt.
resulterende volgorde van veld X en Y zijn van minder belang.
hoe doe je dit?
ik probeerde dit te doen met een case-functie, doch zonder bevredigend resultaat.
alvast bedankt voor het meedenken...
1 answer to this question
Recommended Posts