Jump to content
  • 0

Gerelateerde velden niet meteen zichtbaar

wouterm

Question

Posted

Ik heb twee tabellen (tabel offerte, en tabel offertelijnen), die gelinkt zijn dmv een uniek offertecode. Als ik een nieuwe record aanmaak in offertelijnen, en ik koppel deze dmv het unieke nummer, dan wil ik in de layout "offertelijnen", een veld zien uit de gekoppelde tabel "offerte" (bv. het veld offerte::offertedatum).

Nu blijft dit veld telkens leeg, tenzij ik naar het dialoogvenster "mangage database" ga, en daar gewoon op "ok" druk. Daarna worden die velden wel meteen ingevuld. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

gr,

Wouter

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

update: blijkbaar worden die velden alleen niet ingevuld als ik het nieuwe record aanmaak via een portaal in de tabel "offerte".

Als ik rechtstreeks in de tabel "offertelijnen" een record maak, vult hij de velden wel correct in.

• 0
Posted

Ik heb het probleem al kunnen achterhalen:

Het datumveld werd meteen gebruikt in een nieuwe relatie die ik met dezelfde tabel had gelinkt. Als ik deze nu link met een nieuwe tabel offertelijnen 2 lukt het wel.