MischaS Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Hallo, Ik wil een waarde die is opgeslagen in een variabele geformatteerd hebben als decimaal getal met duizendtalscheiding. Ik meen mij te herinneren dat er in een oude versie van FM wel zo'n functie zat, iets van num2txt, maar ik kan deze niet vinden in FM10. Weet iemand hoe dit te doen? Bij voorbaat dank. Mischa Quote
0 trikke Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 De functie heet nu: GetAsNumber (text) en om "tekst"-getallen te formatteren heb ik ooit deze deze custom function lichtjes aangepast: http://www.briandunning.com/cf/196 parameter: Number Let ( [ Amount = Round ( Abs ( Number ) ; 2 ) ; A = Int ( Amount ) ; L = Length ( A ) ; R = If ( Amount ≠ A ; Left ( amount - A & "000" ; 3 ) ; ",00" ) ] ; Case ( Number < 0 ; "-" ) & "" & Case ( L=9 ; Left(A;3) &"."& Middle(A;4;3) &"."& Right(A;3) ; L=8 ; Left(A;2) &"."& Middle(A;3;3) &"."& Right(A;3) ; L=7 ; Left(A;1) &"."& Middle(A;2;3) &"."& Right(A;3) ; L=6 ; Left(A;3) &"."& Right(A;3) ; L=5 ; Left(A;2) &"."& Right(A;3) ; L=4 ; Left(A;1) &"."& Right(A;3) ; A ) //end Case & R ) //end Let Quote
Question
MischaS
Hallo,
Ik wil een waarde die is opgeslagen in een variabele geformatteerd hebben als decimaal getal met duizendtalscheiding.
Ik meen mij te herinneren dat er in een oude versie van FM wel zo'n functie zat, iets van num2txt, maar ik kan deze niet vinden in FM10.
Weet iemand hoe dit te doen?
Bij voorbaat dank.
Mischa
1 answer to this question
Recommended Posts