Ga naar inhoud
  • 0

Import script


goosse

Vraag

Ik heb een "solution" gemaakt voor mijzelf en wat familieleden voor het offline opslaan van onze bankgegevens. Aangezien ik de advanced versie heb kan ik eenvoudig een runtime versie maken voor de hele familie :)

Nu had ik geen problemen met mijn rabobank en ABN AMRO was ook prima maar nu bij de ING die ik toe wil voegen merk ik dat de eerste rij info bevat over de kolommen.

Deze eerste rij wil ik dus niet importeren maar bij het maken van het script zie ik wel optie "eerste record niet importeren" maar deze kan ik niet aanvinken.

 

Klopt dit en moet ik nu echt een vreemde oplossing bedenken om die rij weer weg te krijgen of is er een eenvoudige oplossing zodat ik die eerste rij wel kan skippen??

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zie je bij het opgeven van de importvolgorde ook de inhoud van je bron bestand?

Als dat niet het geval is kan FM het document type niet bepalen en ook niet of er mogelijk een eerste regel met veldinfo is.

Lastig, maar je kunt de importvolgorde met een bestaand document voordoen en die volgorde wordt bij het toevoegen van de scriptstap 'import records' onthouden.

Dat zou wel moeten werken.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een script die records importeert en daar zie je dat niet omdat je niet weet welk bestand men wil importeren.

 

En daar zit dan ook precies het probleem. Als er geen bestand kan worden gevonden zet FM het vakje 'eerste record niet importeren' standaard uit en je kan het ook niet aanzetten.

Als je in de scriptstap een geldig bestand aanwijst dan kan je wel alles opgeven wat je wilt en vervolgens de bestandsverwijzing weer vervangen door bijvoorbeeld een variabele.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...