Jump to content
  • 0

Tijdstempel in berekende waarde gebruiken

Ikke

Question

Posted

Hoi,

Ik ben een beginnende gebruiker van filemaker en moet zeggen dat het een erg gebruikersvriendelijk pakket is.

Nu heb ik toch 2 probleempjes die ik afzonderlijk van elkaar zal posten.

Ik wil graag een tekst veld instellen zodat er staat door wie en wanneer de tekst is toegevoegd.

Daarvoor heb ik een berekende waarde opgegevn in een tekst veld.

TextColor ( TextStyleAdd ( TextSize ( Lower ( Tijdstempel_Aanmaak ) & " door " & Gemaakt_door ; 9 ) ; Cursief ) ; RGB ( 136 ; 136 ; 136 ) )& TextSizeRemove ("¶"; 9 )

Nu krijg ik een VS formaat datum (do 12/25/2009) terwijl ik de tijdstemel ingesteld heb op Europese standaard (do 25/12/2009).

Als ik naar het tijdstempel veld kijk geeft hij die waarde daar wel juist weer.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om de datum juist weer te geven in het tekstveld?

Alvast bedankt.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Ikke,

Het kan veel makkelijker ipv je berekening.

Als je een record aanmaakt kan je het volgende vastleggen o.a. Accountnaam en de tijdstempel.

Als je een veld aanmaakt kan je bij de veldinstellingen (options) de aanmaak (creation) kiezen en dan heb je de keuze uit diverse mogelijkheden waaronder die van jouw. Dit doe je dan ook voor wijzigingen (modification).

succes.

Fred

• 0
Posted

Bedankt voor je reaktie maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest of ik snap het niet. :D

Ik heb een tekst veld dat als je een opmerking daarin wilt plaats dat eerst begint met in kleinere font met aangemaakt door wie en wanneer.

Daarna knipperd de cursor in dat veld en kan je je bericht plaatsen. Ik wil dus de aanmaak datum en door wie niet in een appart veld maar per opmerking in het daarvoor opgegeven veld.

• 0
Posted

Maak een script met:

veld instellen:

Get(TijdstempelhuidigeHost)&Get(Accountnaam)

ga naar veld (niet selecteren uitvoeren aanvinken)

Als je systeeminstellingen van je computer goed staan ingesteld krijg je wat je zoekt.

Vr groet

Harry