Ga naar inhoud
  • 0

Tijdstempel in berekende waarde gebruiken


Ikke

Vraag

Hoi,

 

Ik ben een beginnende gebruiker van filemaker en moet zeggen dat het een erg gebruikersvriendelijk pakket is.

 

Nu heb ik toch 2 probleempjes die ik afzonderlijk van elkaar zal posten.

 

Ik wil graag een tekst veld instellen zodat er staat door wie en wanneer de tekst is toegevoegd.

Daarvoor heb ik een berekende waarde opgegevn in een tekst veld.

TextColor ( TextStyleAdd ( TextSize ( Lower ( Tijdstempel_Aanmaak ) & " door " & Gemaakt_door ; 9 ) ; Cursief ) ; RGB ( 136 ; 136 ; 136 ) )& TextSizeRemove ("¶"; 9 )

Nu krijg ik een VS formaat datum (do 12/25/2009) terwijl ik de tijdstemel ingesteld heb op Europese standaard (do 25/12/2009).

Als ik naar het tijdstempel veld kijk geeft hij die waarde daar wel juist weer.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om de datum juist weer te geven in het tekstveld?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Ikke,

 

Het kan veel makkelijker ipv je berekening.

Als je een record aanmaakt kan je het volgende vastleggen o.a. Accountnaam en de tijdstempel.

Als je een veld aanmaakt kan je bij de veldinstellingen (options) de aanmaak (creation) kiezen en dan heb je de keuze uit diverse mogelijkheden waaronder die van jouw. Dit doe je dan ook voor wijzigingen (modification).

 

succes.

 

Fred

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reaktie maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest of ik snap het niet. :D

Ik heb een tekst veld dat als je een opmerking daarin wilt plaats dat eerst begint met in kleinere font met aangemaakt door wie en wanneer.

Daarna knipperd de cursor in dat veld en kan je je bericht plaatsen. Ik wil dus de aanmaak datum en door wie niet in een appart veld maar per opmerking in het daarvoor opgegeven veld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...