Ga naar inhoud
  • 0

Windows server 2003 - gebruiker


Joserpen

Vraag

Hallo,

 

In mijn bedrijf werken we met een terminal server 2003, een filemaker server 10 en een VLA Filemaker 10.

Ikzelf heb 20 jaar met mac gewerkt, en ben niet zo goed op de hoogte van de windows-omgeving

Mijn probleem is dat ik de gebruiker niet kan definiëren met get(accountnaam) of get(gebruikersnaam).

Ik krijg op ieder station dezelfde naam, voor accountnaam krijg ik admin, en als gebruikersnaam de naam ingevuld op de VLA en/of server.

Ook het IP adres is overal hetzelfde.(die van de terminal server)

Op de Filemaker server zie je dan dat er 3 admin's aangelogd zijn.

Is dit wel de goede manier van werken? Of dient onze opstelling anders te gebeuren?

 

Momenteel werk ik met een 'opstartbestandje' waarin de naam dient aangeduid te worden, deze sla ik dan op in een 'glabaal' veld in de database,

werkt voorlopig uitstekend, maar 'k ben er niet gerust in, dit lijkt me een beetje los zand.

 

Kan ik ergens vinden hoe je een goede opstelling maakt voor een Terminal server met een Filemaker VLA en een Filemaker server....

Bij filemaker zelf vind ik niet veel concreets

 

mvg

Joserpen

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...