Ga naar inhoud
  • 0

Magazijn database


maardema

Vraag

Momenteel werk ik aan een database voor Magazijnbeheer.

We maken gebruik van een barcode scanner en de barcodes maken we met een label writer.

Alleen als we nu bijvoorbeeld een product scannen dan hebben we een veld aantal geleverd/aantal in voorraad/aantal gebruikt.

Alleen als er ook nog bijvoorbeeld 5 dozen in voorraad liggen telt hij dit niet bij elkaar op maar krijg ik bijvoorbeeld maar 3 dozen in voorraad in plaats van 8 dozen.

Iemand een idee hoe ik gescande artikelen nu bij elkaar op kan tellen?

We pakken wel elke keer een nieuw record als we weer een nieuw artikel scannen maar als we nu van dezelfde leverancier hetzelfde product ontvangen en dit bij een vorige record willen optellen ook van dezelfde leverancier en ook hetzelfde product hoe tel ik dit dan op?

En dan niet te vergeten er staan wel 50 verschillende leveranciers en producten in dus hoe onderscheid ik dit alles nu?

Misschien een lastige vraag maar kom er zelf ook niet uit! :|

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je het "lopend" wilt oplossen, direct een aangepast totaal, zonder al te ingewikkelde databaseconstructies.

je artikel in een tabel met een artikel ID

een tabel met alle binnenkomende artikelen, per artikel, aantal, ook met de artikel ID

een tabel met alle uitgaande artikelen, per artikel, aantal, ook met de artikel ID

 

een relatie uitgaande naar artikel op het artikel ID

een relatie binnenkomende naar artikel op het artikel ID

 

in artikelen een berekeningsveld met sum(relatie uitgaand::aantal)

in artikelen een berekeningsveld met sum(relatie binnenkomend::aantal)

in artikelen een berekeningsveld met binnenkomend min uitgaand

 

De sum oplossing vertraagt de database wat bij grote bestanden.

Als dit storend is moet je de berekening in een script laten plaatsvinden.

 

Groet

Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...