Ga naar inhoud
  • 0

data migratie ?


guyvt

Vraag

Ik ben bezig een bestaande FM applicatie (met elke tabel nog in een aparte file :-) te migreren naar een nieuw geschreven applicatie. Gezien ik de datamigratie van oud naar nieuw waarschijnlijk niet één keer zal doen, maar het een proces van migreren, bugfixen, uitzuiveren, vloeken en herbeginnen zal zijn, ben ik een migratie applicatieke aan het maken.

Daarin staan TO groups met de tabellen van de oude en de nieuwe applicatie, en bouw ik de data migratie scripts op. De scripts bevatten elk een "Import Records ()" script step, gevolgd door een aantal Replace Field... steps om een en ander aan te passen.

 

Zolang alles 1-op-1 te migreren is, valt dat allemaal mee maar ik loop in de patatten zodra ik niet alle records moet migreren : met de Import Records() heb je geen controle over wélke records je migreert. Je kan geen filter zetten of zo denk ik.

 

En met de brontabel te openen, een Find uitvoeren en dan migreren heb ik geen success : ik blijf alle records importeren.

 

Iemand een goed idee ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

"En met de brontabel te openen, een Find uitvoeren en dan migreren heb ik geen success : ik blijf alle records importeren."

 

Dit moet normaal gesproken de oplossing van je probleem zijn.

 

Voor alle zekerheid

Je zoekt de te exporteren records op in je brontabel, met de brontabel OPEN en je importeert.

 

Vr groet

Harry

Link naar reactie
  • 0

Zou het verschil 'm zitten in het volgende : ik voeg nu de brontabel toe als FM data source in mijn migratiefile, ga naar een layout op deze tabel, ik doe een Find en dan de migratie;

vs.

misschien moet ik een window openen van de file waarin m'n brontabel zit (amai wat ne zin ;-) ) en dáár m'n Find uitvoeren ?

 

 

dank je,

Guy

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...