Konkel Noen Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 hello, wel heel lang geleden dat ik nog ge-FileMaker-d heb. in een stockboek wil ik de toestand op een bepaalde datum weten, bvb. op 31-01-2010. ik zoek alle records waarbij DatumUit <= 31-01-2010 en vink omit aan, daarna zoek ik op DatumIn > 31-01-2010 , vink terug omit aan en selecteer bij Requests : constrain found set... tenslotte zoek ik opnieuw op DatumUit > 31-01-2010 , omit en constrain found set... nu zie ik wat ik wil zien maar hoe gaat dit in het scriptinees ??? de eerste zoekactie is geen probleem, daarvoor gebruik ik de optie Restore find requests, hiermee heb ik de omit en de <= zelf al ingevuld met een voorbeelddatum in DatumUit het vervolg van het script lukt me precies niet kan het wel met FM 6 ? groeten, Koen. Quote
0 rmw Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Het kan wel, uiteindelijk. Twee dingen om in de gaten te houden: 1. Je kan maar 1 voorgedefinieerde zoek in een script opslaan. Voor elk opgeslagen zoek verzoek dus een ander script, of je moet het zoek verzoek in het script zelf samenstellen en geen 'restore' gebruiken. 2. Bij het uitvoeren van een zoek opdracht kan je aangeven of je replace, constrain of expand wil doen. HTH Quote
Question
Konkel Noen
hello,
wel heel lang geleden dat ik nog ge-FileMaker-d heb.
in een stockboek wil ik de toestand op een bepaalde datum weten, bvb. op 31-01-2010.
ik zoek alle records waarbij DatumUit <= 31-01-2010 en vink omit aan,
daarna zoek ik op DatumIn > 31-01-2010 , vink terug omit aan en selecteer bij Requests : constrain found set...
tenslotte zoek ik opnieuw op DatumUit > 31-01-2010 , omit en constrain found set...
nu zie ik wat ik wil zien
maar hoe gaat dit in het scriptinees ???
de eerste zoekactie is geen probleem, daarvoor gebruik ik de optie Restore find requests,
hiermee heb ik de omit en de <= zelf al ingevuld met een voorbeelddatum in DatumUit
het vervolg van het script lukt me precies niet
kan het wel met FM 6 ?
groeten,
Koen.
1 answer to this question
Recommended Posts