Ga naar inhoud
  • 0

kopiëren van layout en checkboxes naar een nieuwe layout


Femca

Vraag

Ik heb verschillende checkboxen aangemaakt binnen een layout vb vader. Maar nu zou ik de volledige layout inclusief de verschillende checkboxen willen kopiëren voor moeder, grootouders, zussen en broers. De velden die gecodeerd staan bij vader als bvb E6, E5, E4 worden voor de moeder E6_2, E5_2 en E4_2.

Als ik nu Select All --> Copy --> lege layout --> copy doe dan krijg ik wel de layout van de vader maar niet aangepast aan de moeder. M.a.w. ik wil een copy kunnen doen van de gehele layout van de vader, welke ik plak in de layout van de moeder en direct aangepast is aan de gegevens van de moeder. Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben want het is allemaal een beetje nieuw voor mij.

 

Ik hoop dat iemand mij opnieuw kan helpen...

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Filemaker kan niet zelf denken....

 

Als de moeder velden in dezelfde tabel staan hoef je na het plakken in de layoutmodus alleen maar dubbel te klikken op elk veld om het van "naam" te veranderen, de veld eigenschappen en invoerlijsten blijven zo gelijk en toch is het een ander invoerveld geworden.

 

Als de moedervelden in een andere tabel staan moet je in de layoutmodus onder layouts; layout instelling de juiuste tabel kiezen, de rest blijft gelijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...