Jump to content
  • 0

kopiëren van layout en checkboxes naar een nieuwe layout

Femca

Question

Posted

Ik heb verschillende checkboxen aangemaakt binnen een layout vb vader. Maar nu zou ik de volledige layout inclusief de verschillende checkboxen willen kopiëren voor moeder, grootouders, zussen en broers. De velden die gecodeerd staan bij vader als bvb E6, E5, E4 worden voor de moeder E6_2, E5_2 en E4_2.

Als ik nu Select All --> Copy --> lege layout --> copy doe dan krijg ik wel de layout van de vader maar niet aangepast aan de moeder. M.a.w. ik wil een copy kunnen doen van de gehele layout van de vader, welke ik plak in de layout van de moeder en direct aangepast is aan de gegevens van de moeder. Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben want het is allemaal een beetje nieuw voor mij.

Ik hoop dat iemand mij opnieuw kan helpen...

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Filemaker kan niet zelf denken....

Als de moeder velden in dezelfde tabel staan hoef je na het plakken in de layoutmodus alleen maar dubbel te klikken op elk veld om het van "naam" te veranderen, de veld eigenschappen en invoerlijsten blijven zo gelijk en toch is het een ander invoerveld geworden.

Als de moedervelden in een andere tabel staan moet je in de layoutmodus onder layouts; layout instelling de juiuste tabel kiezen, de rest blijft gelijk.