steven dewaele Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 ik heb een aantal velden (52) met daarin gegevens, telkens 5 welbepaalde letters of cijfers (10). Ik zou nu voor elk van de 10 tekens een berekeningsveld willen maken die berekent in hoeveel van die velden een bepaalde letter voorkomt. bvb veld 1 "OOFOO" veld 2 "OFFOO" veld 3 "UUUUU" veld 4 "BBFOO" veld 5 "MMMMM" veld 6 "OTFFF" veld 7 "BOOOO" uitkomst van de berekeningsvelden moet in dit geval zo zijn : berekeningsveld O = 5 berekeningsveld F = 4 berekeningsveld U = 1 berekeningsveld B = 2 berekeningsveld M = 1 berekeningsveld T = 1 berekeningsveld 9 = 0 Ik zoek dus een berekening die berekent of een veld een bepaald teken (één of meerdere keren of niet) BEVAT of niet. Alvast bedankt voor uw moeite Quote
0 fmwebshop Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Case(Filter ( veld data; veld met filterwaarde ) = veld met filterwaarde;1) Verbeter Case(PatternCount ( data ; filter ) ≠ 0;1) Quote
0 steven dewaele Posted April 17, 2010 Author Posted April 17, 2010 Werkt perfect. Hartelijk Dank voor uw tijd en moeite. Steven Dewaele Quote
Question
steven dewaele
ik heb een aantal velden (52) met daarin gegevens, telkens 5 welbepaalde letters of cijfers (10).
Ik zou nu voor elk van de 10 tekens een berekeningsveld willen maken die berekent in hoeveel van die velden een bepaalde letter voorkomt.
bvb
veld 1 "OOFOO"
veld 2 "OFFOO"
veld 3 "UUUUU"
veld 4 "BBFOO"
veld 5 "MMMMM"
veld 6 "OTFFF"
veld 7 "BOOOO"
uitkomst van de berekeningsvelden moet in dit geval zo zijn :
berekeningsveld O = 5
berekeningsveld F = 4
berekeningsveld U = 1
berekeningsveld B = 2
berekeningsveld M = 1
berekeningsveld T = 1
berekeningsveld 9 = 0
Ik zoek dus een berekening die berekent of een veld een bepaald teken (één of meerdere keren of niet) BEVAT of niet.
Alvast bedankt voor uw moeite
2 answers to this question
Recommended Posts