Ga naar inhoud
  • 0

Vraag over Frontbase SQL Plug-In


Mark

Vraag

Heeft iemand ervaring met de Frontbase SQL Plug-In en met name de functies FBSQL-ImportBlob en FBSQL-ExportBlob?

Ik probeer een afbeelding toe te voegen in een SQL database, maar dit lukt niet.

 

De situatie is als volgt:

 

-FileMaker Pro 10 Advanced (versie 10.0v3)

-Frontbase SQL Plug-In (versie 1.32)

-SQL Server ODBC driver (versie 6.00.6002.180050)

-Microsoft SQL Server 2000 (versie 8.00.818)

-Database: Test

-Tabel: Documents

-Veld: DocumentData (Image)

-Afbeelding: C:\Temp\Test.gif

 

Ik wil afbeelding Test.gif toevoegen in tabel Documents via External("FBSQL-ImportBlob"; "INSERT INTO Documents(DocumentData) VALUES(?)|C:\Temp\Test.gif").

Ik krijg als resultaat: ERROR (0505) [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]De precisiewaarde is ongeldig.

 

Weet iemand wat ik fout doe?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet dat de filemaker container velden niet vergelijkbaar zijn met de blob velden in bijvoorbeeld mysql. Ik heb al eens uitvoerig gezocht naar een oplossing voor dit probleem (voorraad koppelen met een webwinkel) en na 4 dagen zoeken blijkt het gewoon praktisch onmogelijk. De enige omweg is via Lasso, maar dat was voor mij iets te duur/omslachtig. Misschien heb jij er wel wat aan....

Link naar reactie
  • 0

Dude, bedankt voor je reactie.

 

Het mooie van de functie FBSQL-ImportBlob is dat je een bestand (afbeelding, Word document, etc.) kunt opslaan (via INSERT of UPDATE) in een SQL Image of Binary veld. Alleen dan moet het wel werken. ;)

 

Ik weet dat het kan met deze functie, de vraag is alleen hoe...

Link naar reactie
  • 0

Dit begrijp ik niet helemaal. Je gebruikt de FBSQL plugin om Containerveld data uit Filemaker in een BLOB van MySQL te krijgen?

Dat zou ik graag willen hebben... de FBSQL plugin, waar kan ik die downloaden?

 

De site waar deze vandaan kwam (www.frontbase.fi) geeft de melding dat het niet langer wordt ondersteund. Ik heb wel een windows versie kunnen downloaden, maar geen OSX versie.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik deze plug-in om FileMaker data in een SQL database te zetten en andersom. Het enige wat je hoeft te doen is een ODBC aanmaken en d.m.v. SQL queries

(of T-SQL!) kun je met de SQL database communiceren. Je kunt deze plug-in ook gebruiken om:

 

- een extern bestand (afbeelding, Word document, etc.) als BLOB (Binary Large Object) in een SQL database te zetten

- een BLOB (Binary Large Object) uit een SQL database te halen en deze als bestand op te slaan.

 

Het mooie van deze plug-in is dat het ook werkt in een FileMaker runtime.

Deze plug-in kan geen containerveld omzetten naar een SQL database.

 

Het bedrijf frontbase.fi is helaas gestopt met deze plug-in. Ik weet niet of er ook een OSX versie bestaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...