Ga naar inhoud
  • 0

Context menu in Kiosk mode voor niet-admin accounts


sunsational

Vraag

Hallo,

 

ik heb een FileMaker toepassing ontwikkeld voor Windows machines die ik voor niet-admin accounts in Kiosk mode uitvoer. Gebruikers van de toepassing melden zich aan met een account waaraan de voorgedefinieerde privilege set "[Data Entry Only]" gekoppeld werd.

 

Ik wil deze gebruikers toelaten om online afbeeldingen (die ze bijvoorbeeld opzoeken via de Google website die in een web viewer getoond wordt) te bewaren via een rechtermuisklik op de afbeelding en dan in het snelmenu te kiezen voor "Afbeelding opslaan als...". Het context menu (dat je kan oproepen via een rechtermuisklik) is voor de standaard gebruikers van de toepassing echter niet beschikbaar.

 

Mijn vraag: Hoe kan ik er best voor zorgen dat deze "niet-admin gebruikers" via de rechtermuisknop het context menu kunnen oproepen in de web viewer, terwijl de toepassing in Kiosk mode getoond wordt? Moet ik hiervoor een nieuwe privilege set definiëren? Welke privileges moet ik dan toekennen aan deze nieuwe privilege set zodat niet-admin gebruikers via de rechtermuisknop het snelmenu (context menu) kunnen oproepen? Ideaal zou er een privilege "Allow user to use context menu" zijn die ENKEL dit privilege toevoegt maar dat is spijtig genoeg niet beschikbaar bij mijn weten. Of bestaat er een andere oplossing voor mijn probleem dan het definiëren van een nieuwe aangepaste privilege set?

 

Groet,

 

Tim

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...