Ga naar inhoud
  • 0

Factuur e-mailen


G.B.BREUKEL

Vraag

Hallo,

Ik heb een programma gemaakt en daar zit het onderdeel factuur in nu kan ik makkelijk een factuur printen en ook een pdf van maken.

Nu in deze tijd wil ik van uit filemaker het factuur versturen en wel zo dat ik bijvoorbeeld op het e-mail adres van de klant klik en en dat het e-mail adres gelijk in de adresbalk staat en dat de pdf of het factuur meegenomen word naar het e-mail programma.

Is dit mogelijk en zo ja hoe krijg ik dit voor elkaar.

 

Gerard

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In een script

Je slaat je factuur op als PDF in een reeds aangemaakte map buiten FM

dan post verzenden aan, hier kies je het veld met het emailadres

vul je een onderwerp in

en voeg je de opgeslagen PDF bij als bijlage.

let goed op alle parameters

 

Je kunt de eerstePDF overschijven als je wilt met de volgende, dus allemaal dezelfde naam.

Mail een voor een verzenden.`

 

Als dat handig voor je is kun je direct vanuit je faktuurlayout PDFen, net zoals dat je print.

Link naar reactie
  • 0

Hallo ik zit met hetzelfde / aanvullend probleem:

 

1.) Ik wil de PDF vastleggen onder een in een veld (ik bedoel dus veldinhoud) gemaakte naam. Dat krijg ik niet voor elkaar want er wordt telkens om een naam gevraagd (om "naamloos" te overschrijven.

2.) Ik wil een mail sturen die automatisch een PDF file (die ik als hierboven beschreven heb vastgelegd en waarvan de naam in een veld staat) in de mail voegt.

 

Kunnen jullie me helpen?

Ik werk met Filemaker 10

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Hier heb je een voorbeeldje van dergelijk script:

Aangepast dialoogvenster tonen [ Titel: "Afdruk factuur"; Bericht: "Wenst u deze factuur af te drukken of te mailen?"; Knoppen: “Annuleren”,

“Afdrukken”, “Mailen” ]

If [ Get ( KeuzeLaatsteBericht ) = 2 ]

Afdrukken [ ]

Else If [ Get ( KeuzeLaatsteBericht ) = 3 ]

Variabele instellen [ $factuurbestand; Waarde:"file:facturen/edc_factuur_" & factuurdetails::factuur_ID & ".pdf" ]

Records opslaan als PDF [ Bestandsnaam: “$factuurbestand”; Records in selectie ][ Document - Compatibility: Acrobat 6 en hoger ]

[ Pagina's - Paginanummering starten met: 1; Opnemen: Alle pagina's ]

[ Beveiliging - Afdrukken: Hoge resolutie; Bewerken: Alles behalve pagina's uitlichten; Kopiëren inschakelen; Schermlezer inschakelen ]

[ Beginweergave - Weergeven: Pagina's - Venster en pagina; Paginalay-out: Eén pagina; Uitvergroting: 100% ]

[ Herstellen; Geen dialoogvenster ]

Post verzenden [ Aan: klanten::email; Onderwerp: "factuur van " & Day(facturen::Datum_factuur) & "/" & Month(facturen::

Datum_factuur) & "/" & Year(facturen::Datum_factuur); Bericht: "Beste,¶

In bijlage factuur " & factuurdetails::factuur_ID & ".¶

Mag ik vragen om deze factuur binnen de 10 dagen te vereffenen via het vermelde rekeningnummer.¶

Indien u van deze factuur nog een schriftelijke kopie wenst, graag een seintje.¶

Met vriendelijke groeten,¶

¶; Bijlage: “$factuurbestand” ]

End If

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...