Jump to content
  • 0

Optellen gerelateerde tabel

arpijper

Question

Posted

Ik heb de volgende vraag.

Als drukker hebben we in ons magazijn verschillende papiersoorten formaten en aantallen.

Nu zou ik graag in een gerelateerde tabel een optelling willen kunnen maken waarvan de papiersoort, aantal kwaliteit en formaat gelijk is, zodat ik van een specifieke papiersoort, kwalliteit en formaat de totale vooraad kan bepalen. Dus bijvoorbeeld:

record 1 150 grs gesatineerd MC, formaat 63x88, 5000 vel

Record 2 170 grs gesatineerd MC, formaat 64x90, 1000 vel

Record 3 150 grs gesatineerd MC, formaat 63 x88, 2500 vel etc etc

In een gerelateerde (totaal)tabel zou ik dus willen zien:

Record 1 150 grs, gesatineerd MC, formaat 63x88, 7500 vel

Record 2 170 grs gesatineerd MC, formaat 64x90, 1000 vel

Kan iemand mij hiermee helpen?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bedankt.

Nu moet je in de tweede tabel(overzicht) handmatig de juiste papier specifictaties invullen.

Kun je ook een automatisch overzicht maken, of bijvoorbeeld een portal vanuit de eerste tabel?

• 0
Posted

Je kunt het eigenlijk nog eenvoudiger door middel van een selfjoin. Je hebt dan maar één tabel.

Bij iedere record zie je dan hoeveel er in totaal van hetzelfde type zijn. zie voorbeeld.

papier.fp7

• 0
Posted

En nu moet hij dezelfde specificatie papier in 1 regel laten zien, met een totaal telling van het aantal.

Dus niet zoals nu alle records, met wel voor dezelfde specificatie als formaat etc, het totaal aantal

• 0
Posted

Ik heb nu een selfjoin gemaakt, maar zie nu meerdere records met dezelfde gegevens, op basis van deze selfjoin, maar wel met een totaal telling.

KAn ik nu ook een enkele regel met deze totaal telling zichtbaar krijgen? Dus de onderliggende gegevens van de totaaltelling.

• 0
Posted

Dit doe je het makkelijkst(lees ook vlugst) via een rapport met subrésumé gesorteerd op een (nieuw te maken) sleutelveld (wat een combinatie is van de 3 sleutels).

papier.fp7