Ga naar inhoud
  • 0

voorraad bijhouden


daantjuuh

Vraag

Wie heeft voor mij de oplossing voor het volgende:

Ik heb een applicatie waarin dagelijks de bestelling worden ingelezen (excel bestandje) op basis van bestelnummer en debiteurennummer. Hierin kan ik eenvoudig de actuele voorraad bijhouden.

Nu wil mijn klant ook items op het voorraadoverzicht zien van items die niet direct besteld worden. Er zijn verschillende situaties waarbij als je item X besteld je er automatisch item Y gratis bij krijgt. Nu willen ze van zoveel item X en Y de actuele voorraad zien aangezien de voorraad van beide items niet gelijk is.

Mijn vraag is dus: heeft er iemand een oplossing voor deze situatie waarbij als een klant item X besteld er ook automatisch een record wordt aangemaakt voor item Y?

Wat is de makkelijkste manier om het voorraadoverzicht toch correct te krijgen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan een extra veld maken (bv. freeart) in de voorraad tabel met daarin het id van het gekoppelde artikel Y. Die bepaal je zelf dus (welk artikel er gratis wordt weggegeven. Je moet een relatie leggen naar voorraad zelf (een selfjoin) op basis van ID en freeart, zodat als je een artikel X koopt je ook een artikel Y erbij krijgt. Dan lus je door de bestelling en haalt alle artikelen X op en alle artikelen Y. Voila!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...