Ga naar inhoud
  • 0

Record aanmaken "if not exist"


Tom_slr

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een script aangemaakt waarmee, als ik in een veld "naam" een tekst type, dat er dan een nieuwe record (in een andere layout) wordt aangemaakt met daarin de tekst uit veld "naam" gekopieërd. Voorbeeld:

 

Ik type: Jan Jansen (in layout 1, veld "naam")

Druk op butten (voer script uit):

Kopieër tekst (layout 1, veld "naam")

Navigeer naar layout 2

Nieuw record

Plakken (Layout 2, veld "naam")

 

Echter wil ik, wanneer er al een record bestaat met die tekst dat de script dan niet wordt uitgevoerd. (zo voorkom ik dat Jan Jansen 2x voor komt)

Ik heb al het een en ander geprobeerd met ik kom er niet helemaal uit.

 

Weet iemand hoe je dat voor elkaar kan krijgen?

 

Bvd Tom

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je FM9 of hoger gebruikt kan je ook een script trigger gebruiken (On enter, on commit, on exit) om de nieuwe record aan te maken. (scheelt weer een knop, en belangrijker, kan niet vergeten worden)

 

Als je eerst een check wilt doen of de naam al bestaat moet je een relatie, op basis van de naam in tabel 1 en naam in tabel 2, leggen tussen de twee tabellen.

 

Je maakt dan in de eerste tabel een extra veld die een berekening bevat: count(tabel2::naam).

Deze telt het aantal relaties tussen de tabellen.

Is deze 1 of groter dan kan je je script vertellen dat er geen nieuw record in tabel 2 hoeft worden gemaakt, anders wel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...