Ga naar inhoud
  • 0

linken van velden


Femca

Vraag

Hallo,

 

Volgend probleem!

Ik wil velden koppelen aan elkaar. Ik kan me beter uitdrukken aan de hand van een voorbeeld:

labo waarden_man waarden_vrouw

Fibrinogeen normaal 196-444 normaal 196 - 444

Rode bloedcellen normaal 3,79 - 5,23 normaal 4,35 - 5,87

 

Zoals je ziet zijn de waarden voor mannen en vrouwen soms identiek en soms verschillend. Ik zou graag hebben dat indien het een vrouw is de waarden van de vrouw verschijnen en idem voor een man zodanig dat je telkens maar 1 kolom met waarden ziet staan naast Fibrinogeen, rode bloedcellen, ...

Ikzelf heb al geprobeerd om via een veld aanhef (waarin mevrouw of de heer verschijnt) te linken aan waarden man via Field/Control Setup maar dan moet je telkens kiezen voor een edit box, radio button, ed en dat mag ik niet want de waarden moeten onmiddellijk zichtbaar zijn zoals hierboven te zien.

 

Ik hoop dat ik opnieuw op hulp kan rekenen voor mijn probleem op te lossen.

Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat kun je dan doen met een berekeningsveld.

 

if(veld:aanhef="de Heer";waarde X;if(veld:aanhef="Mevrouw";waarde Y;""))

 

Voor je waarden kun je een aparte tabel maken.

Als je niet heel veel waarden hebt, is één record met één veld voor iedere waarde het gemakkelijkst te verwerken in je formule.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de waarden voor de man en vrouw ingebracht in een kolom voor de man die id_labo_man heet en voor de vrouw id_labo_vrouw met daarin de waarden en dan heb ik hetzelfde principe toegepast voor de omschrijving

dus

 

id_labo_man = 196 - 444

id_omschrijving_man = fibrinogeen

id_labo_vrouw = 180 - 369

id_omschrijving_vrouw = fibrinogeen

 

Vervolgens heb ik een veld labo_man_vrouw aangemaakt met daarin bovenvermelde formule aangepast aan mijn veldnamen maar ik krijg geen resultaat te zien. In de layout mode krijg ik een leeg veld te zien. De formule aangepast ziet er als volgt uit

 

if(onstabiele_populatiedata::Aanhef="de Heer";id_omschrijving::id_labo_man;if(onstabiele_populatiedata::Aanhef="Mevrouw";id_omschrijving::id_labo_man;""))

Kan er mij iemand aub zeggen waar ik de mist ben ingegaan?

Thanks

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...