Ga naar inhoud
  • 0

Navigeren binnen een gevonden reeks


Joserpen

Vraag

Hoe kan er worden genavigeerd naar een record binnen een gevonden reeks, zonder dat deze reeks beprekt wordt?

De oplpossing van Sanne in post "Navigatie binnen 'gelijke' records" -2004 krijg ik maar niet aan het te werk.

 

de tabel bevat dossiernummers en artikelnummers ea

de tabel wordt beperkt via een zoek-functie op dossiernummer zo krijg ik een gevonden reeks met eenzelfde dossiernummer en diverse artikelen

 

Via een interne relatie op het dossiernummer creer 'k een 'artikel-globalveld' met een keuzelijst met de diverse artikelen met ditzelfde dossiernummer (van de gevonden reeks)

Graag had 'k nu naar de record gegaan die ik aanduid in het 'artikel-globalveld' .

Met een 'ga naar gerelateerde record' (via een interne relatie gemaakt tussen de artikelen en het 'artikel-globalveld') verlies ik de gevonden reeks en krijg ik een reeks van dezelfde artikelen met verschillende dossiernummers als ik 'alleen gerelateerde records' aanvink

of verlies ik de gevonden reeks als ik 'alleen gerelateerde records' niet aanvink en worden alle records getoont

 

Wat gaat er mis?

 

mvg

Joserpen

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je "error" zit mogelijk in dat wat je met de invoerlijst doet.

Je moet hiermee het unieke artikel ID in je veld invoeren en niet de naam van het artikel.

De artikel naam kun je eventueel middels het ID laten opzoeken in een 2e veld.

Hiermee nu heb je een relatie gelegd naar dat artikel. (Als je zo'n relatie hebt aangemaakt natuurlijk)

Nu kun je naar je gerelateerde record gaan, je hoeft niets aan te kruisen.

Als je doel record voorkomt in de zoekreeks wordt de reeks niet verstoord.

 

Misschien een idee om dit gerelateerde artikel record in een nieuw "popup" venster te tonen.

 

Groet

Harry

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Harry,

 

de oplossing ligt inderdaad bij het uniek ID.

Van zodra gezocht wordt naar een veld waarvan dezelfde waarde in meer dan 2 records voorkomt in de gehele database, verliest men de gevonden reeks.

Als men zoekt naar een unieke veldwaarde (bv IDnr) blijft de gevonden reeks behouden.

 

Met vriendelijke groet,

Joserpen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...