Ga naar inhoud
  • 0

Meldingen bij openen onderdrukken


rmw

Vraag

FM is een eindgebruikers database. Dat houdt in dat er voor alles aan de gebruiker wordt gedacht.

Als je dus een bestand dat voor samengebruik geschikt is opent op een netwerk volume, zal FM je heel behulpzaam melden dat dat misschien niet zo'n goed idee is en geeft je de keus het eventueel zonder samengebruik te openen.

Als je dat dan ook nog doet met een client waarvan samengebruik uit staat, krijg je na openen ook nog de melding dat het samengebruik niet kan worden geactiveerd.

Allemaal heel attent en zo.....

 

.....MAAR DAT WIL IK HELEMAAL NIET ZIEN!!! :evil:

 

Die bestanden moeten allemaal even open om een controle uit te voeren.

Het is onmogelijk om ze allemaal via External Data Sources te gaan benaderen, omdat ik niet precies weet hoe ze heten en hoe veel het er zijn.

Ik moet dus het OS vragen ze voor me te openen en dan doet FM zo aardig om me dingen te melden die ik NIET WIL WETEN!!

 

U begrijpt, alle goede bedoelingen van FM ten spijt, ik wil het anders.

 

Maar ik ben bang dat ik een roepende ben in de woestijn..... :(

 

Tenzij jullie me van het tegendeel kunnen overtuigen.

 

rmw

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat is nu net wat je NOOIT mag doen. Genetwerkte betanden host je (met FMPro of met FMserver), en open je dan via "Open op afstand".

 

Als ik het voor het zeggen had, gebeurde het inderdaad zo.

Maar je weet net als ik dat er een groot verschil zit tussen wat gebeurt en wat zou moeten gebeuren...

 

Het probleem is hier dat er in de loop van het jaar een groot aantal projectdatabases ontstaan (meer dan 125 en hoe host je die???) die niet in 1 grootste gemene deler database zijn onder te brengen. Het geheel is hier ook al aan de orde geweest.

 

Ik denk dat ik maar het volgende ga proberen:

Kopieren van de database van het netwerkvolume naar de map van de controledatabase onder een vaste naam en dan gewoon de external data source verwijzing ga gebruiken....

Dat zal ook wel weer de nodige uitdagingen opleveren, maar dan kan ik het tenminste binnen FM scripting houden....

 

Maar voor wie een beter idee heeft: ik houd me aanbevolen.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...