Ga naar inhoud
  • 0

D.m.v. portal record in huidig formulier selecteren


jojo83

Vraag

In bento kan dit d.m.v. splitview. Ik wil dit ook in FM gebruiken maar de functie is niet beschikbaar.

Ik had dus bedacht om dit via een portal te doen.

 

Ter info:

 

Layout "product" bevat alle producten van een klant.

In layout "product" wil ik een een portal plaatsen met daarin ook alle producten van een klant.

 

Wanneer er wordt geklikt in één van de records van de portal moet de layout "product" naar het betreffende record gaan.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit heb ik inderdaad gedaan maar dit werkt niet.

 

Het gaat dus om een portal op bijvoorbeeld layout product. en d.m.v. die portal wil ik een record opzoeken en weergeven met eveneens de layout "product"

 

Een nieuwe layout openene gaat wel maar een record opzoeken binnen een bestaande layout niet.

Link naar reactie
  • 0

als in de producten layout je alleen de producten in een portaal wilt laten zien van één bepaalde klant zal het id van die klant ook op een of andere manier in de product tabel gezet moeten worden, het ga naar gerelateerde record (in de zelfde layout) moet dan gewoon werken hoor. Je moet dan natuurlijk wel naar de goede relatie verwijzen. ga naar producten van gerelateerde klant: producten -> klant -> producten.

 

Als die relatie niet nodig is kan je ook je hele layout in een kopgedeelte zetten en de body voor een lijstweergave van de producten maken met als knop 'ga naar record'

Link naar reactie
  • 0
als in de producten layout je alleen de producten in een portaal wilt laten zien van één bepaalde klant zal het id van die klant ook op een of andere manier in de product tabel gezet moeten worden, het ga naar gerelateerde record (in de zelfde layout) moet dan gewoon werken hoor. Je moet dan natuurlijk wel naar de goede relatie verwijzen. ga naar producten van gerelateerde klant: producten -> klant -> producten.

 

Als die relatie niet nodig is kan je ook je hele layout in een kopgedeelte zetten en de body voor een lijstweergave van de producten maken met als knop 'ga naar record'

 

Mischien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Het gedeelte van klanten kun je vergeten.

Ik heb gewoon een layout producten en ik wil het juiste product selecteren door uit een lijst(portal) te kunnen kiezen en dan naar dit product te navigeren.

 

Ik heb dus één layout met daarop alle velden uit product waarop ik de info van ''eén product wil weergeven. op deze layout moet ook een portal komen met alle producten waardoor ik d.m.v. die portal een product kan selecteren waarvan ik alle info wel zien/bewerken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ter verduidelijking een afbeelding bijgevoegd.

 

In het groene gedeelte moeten alle producten worden weergegeven. D.m.v. de rode knoppen naast de producten wil ik een product kunnen selecteren waarvan de velden dan in het blauwe gedeelte worden weergegeven.

voorbeeld.jpg.7334732339c05310b413c7cd60b404db.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...